Audi A4 B8 1.8TFSI CABA 120KM -> 220KM 304NM STAGE 1 !

Audi A4 B8 1.8TFSI CABA 120KM -> 220KM 304NM STAGE 1
Przyjechało na leczenie i modyfikacje z Drawsko Pomorskiego
1 3 

Samochód trapił szereg usterek z którymi borykało się kilka pomorskich warsztatów.
Silnik pracował niestabilnie, brakowało mu mocy, dużo palił.
Najbardziej drażniącym była nierówna praca spowodowana wypadaniem zapłonów.

Przeprowadzony został pomiar mocy samochodu – wykazał problem.
Silnik generuje co prawda niemal seryjną moc – 119KM ,  jednak moment obrotowy na poziomie 206NM pozwala potwierdzić że mamy problem.

Szczegółowa diagnostyka komputerowa i optyczna wykazała liczne nieprawidłowości.

czysz4 czysz

Jednym z punktów przywracania TFSI do 100% fabryki było czyszczenie zabrudzonego dolotu nagarem.
Zbiera się on na zaworach i ścianach głowicy w sporych ilościach blokując przepływ powietrza a więc w efekcie ogranicza moc.

Widok po lewej przed czyszczeniem – po prawej po wstępnym oczyszczeniu.
czysz2 czyszcz3

Audi  po czyszczeniu dolotu i wymianie kilku zużytych części osprzętu m.in świec zapłonowych – odzyskało dawny wigor, silnik pracuje idealnie równo.
1.8TFSI na seryjnym oprogramowaniu po powyższym doprowadzeniu do stanu ‚fabrycznego’ zostało zmierzone ponownie – silnik generuje  teraz 149KM i 242NM !

Samochód jest mocny i energicznie reaguje na dodanie gazu.

Wykres porównawczy stanu pierwotnego VS po doprowadzeniu do 100% sprawności.

wykres1

Tak przygotowany samochód został poddany indywidualnemu strojeniu.
Skomplikowany sterownik silnika MED17 został przeprogramowany w bezpieczny sposób aby osiągnąć niesamowity przyrost mocy – 220KM i 304NM !

2 4

Imponujący przyrost mocy +100KM /  98NM (został osiągnięty na 100% seryjnym osprzęcie wraz z katalizatorem) w stosunku do stanu w jakim znajdował się na początku – zapewnia świetne wrażenia z jazdy 🙂

Wykres porównawczy moc pierwotna vs moc uzyskana po modyfikacjach.

wykres2

  • Facebook
  • Google+
  • YouTube