Category Archives: 2.0TFSI
Audi A4 Allroad B8 Lift CNCD 224KM S-tronic- > 301KM 456NM
Audi A4 Allroad B8 Lift CNCD 224KM S-tronic – > 301KM 456NM!
Nie pierwszy Allroad u nas, ale pierwszy A4 Allroad B8 lift w zjawiskowym kolorze IBIS WHITE.
Tym razem mieliśmy przyjemność gościć w Gregor10 uterenowioną wersję A4 avant, którą napędza silnik 2.0Tfsi 3 generacji, sprzężony z 7 biegową automatyczną skrzynią biegów S-tronic.
Audi przyjechało do GREGOR10 na chiptuning Stage 1.
Wykonane modyfikacje:
– indywidualnie strojnie sterownika ECU Siemens Simos 18.1 STAGE 1 by GREGOR10.
– indywidualne strojenie TCU S-tronic (przesuniÄ™cie wyżej limitera obrotów przy których nastÄ™puje zmiana biegów, zniesienie limiterów momentu obrotowego i skrócenie czasów zmiany biegów).
Pomiary mocy bez zmian w oprogramowaniu wykazały 229KM i 370NM!
Audi po indywidualnym strojeniu na PB98 generuje moc 301KM i 456NM!!!
Nieoficjalny pomiar przyśpieszenia 0-100Km/h wykonany przez właściciela przy użyciu funkcji Launch Control dostępnej w S-tronic stawia to auto w szeregu z seryjnym S4 B8.
Teraz Audi jest nie tylko uterenowione ale również usportowione 🙂
Audi A4 B8 LIFT 2.0TFSI quattro 224KM -> 262KM 419NM
Audi A4 B8 LIFT 2.0TFSI quattro 224KM -> 262KM 419NM !
Audi A4 B8 LIFT – przeprowadzono indywidualnÄ… modyfikacjÄ™ oprogramowania (Stage 1).
Priorytetem właściciela było polepszenie seryjnych parametrów i zdjęcie limitera prędkości. Mimo, że prezentowany silnik 2.0TFSI posiada olbrzymie rezerwy mocy uwolniliśmy tylko ich część. 🙂
Stan auta potwierdzają również bardzo dobre odczyty z przeprowadzonej diagnostyki oraz wyniki pomiaru mocy.
Silnik Audi B8 po lifcie wyposażony jest w możliwość pracy na biopaliwie E85 tzw. FLEX FUEL, które daje znacznie większe możliwości podniesienia mocy.
My jednak skupiliśmy się na dostrojeniu auta na powszechnie dostępnej na stacjach w Polsce benzynie PB98.
Sterownik silnika MED17, który w wersji USA potrafi spędzić sen z powiek niejednemu tunerowi
został przeprogramowany w bezpieczny sposób aby osiągnąć przyrost mocy zgodnie z życzeniem Klienta – 262KM i 419NM !
Audi A4 B8 2.0TFSI Stronic 211KM K04 -> 330KM 430NM
Audi A4 B8 2.0TFSI Stronic Quattro 211KM -> 330KM 430NM !
Przeprowadzono indywidualnÄ… modyfikacjÄ™ (Stage 2).
-Turbo K04-064
-Fmic
-DP
-Wydech S4 B8
-TIP
-Strojenie TCU + ECU by gregor10
Dodatkowo wykonane w AutoPolak Bosch Serwis Gorlice
-rozwiÄ…zany problem olejowy 2.0TFSI CDNC
-kompleksowa odbudowa silnika (nowe tłoki, wałek rozrządu+ wariator itp)
Po strojeniu TCU i ECU A4ka dysponuje mocÄ… 329.9KM i 430NM – zapewnia to już godne osiÄ…gi 🙂
Audi A4 B8 LIFT 2.0TFSI quattro 224KM -> 264KM 420NM
Audi A4 B8 LIFT 2.0TFSI quattro 224KM -> 264KM 420NM !
Audi A4 B8 LIFT – przeprowadzono indywidualnÄ… modyfikacjÄ™ oprogramowania (Stage 1).
Priorytetem właściciela było polepszenie seryjnych parametrów i zdjęcie limitera prędkości. Mimo, że prezentowany silnik 2.0TFSI posiada olbrzymie rezerwy mocy uwolniliśmy tylko ich część. 🙂
Modyfikowanie auta z tak symbolicznym przebiegiem (19tys km) i w idealnym stanie to czysta przyjemność. Stan auta potwierdzają również bardzo dobre odczyty z przeprowadzonej diagnostyki oraz wyniki pomiaru mocy.
Silnik Audi B8 po lifcie wyposażony jest w możliwość pracy na 2 paliwa benzyna + e85 tzw. FLEX FUEL
My jednak skupiliśmy się na dostrojeniu auta na powszechnie dostępnej na stacjach w Polsce benzynie PB98.
Skomplikowany sterownik silnika MED17, który w wersji USA potrafi spędzić sen z powiek niejednemu tunerowi został przeprogramowany w bezpieczny sposób aby osiągnąć przyrost mocy zgodnie z życzeniem Klienta – 264KM i 420NM !
Przy okazji strojenia został usunięty również fabryczny limiter prędkości z 210 na 300km/h, co teoretycznie jest możliwe do osiągnięcia dzięki przełożeniom skrzyni biegów (nietestowane).
Audi A4 B7 2.0TFSI 200KM BWE- 257KM 385NM STAGE 2
Audi A4 B7 2.0TFSI 200KM BWE -> 257KM 385NM STAGE 2
Audi A4 przyjechaÅ‚o z MIELCA na maÅ‚e modyfikacje i czyszczenie dolotu.Â
Przeprowadzone zostały następujące modyfikacje :
-Montaż wydechu Milltek
– Chiptuning by GREGOR10
Silnik przed zabiegiem strojenia przeszedł czyszczenie dolotu z nagaru i na pomiarach mocy wygenerował 211KM !
Indywidualne strojenie A4-ki zaowocowało wynikiem 257KM 384NM!!!
Audi A4 B8 2.0TFSI CDNC 211KM -> 290KM 423NM !
Audi A4 B8 2.0TFSI CDNC 211KM -> 290KM 423NM !
Audi przyjechało do GREGOR10 na małe modyfikacje Stage 2
Wykonane modyfikacje STAGE 2 i serwis :
-Centralny duży intercooler FMIC
-Downpipe 3cale
-Czyszczenie dolotu z nagaru
-Diagnostyka komputerowa
-Chiptuning indywidualnie strojony by GREGOR10
A4-ka okazała się bardzo zdrową sztuką, z turbiną w idealnym stanie. Seria wygenerowała 231KM i 360NM
Po strojeniu uzyskaliśmy na bezpiecznych nastawach 290KM i 423NM !*
* dla gÅ‚odnych wiedzy – maksymalnie można uzyskać do 300KM w super zdrowych egzemplarzach jak powyżej!