Category Archives: 4.2 V8

Audi RS4 B7 4.2FSI BNS 420KM (370KM) -> STAGE 1 425KM / 421NM

Audi RS4 4.2FSI V8 420KM (370KM) BNS S-TRONIC ->   STAGE 1  425KM / 421NM !!!


Kolejny „Wilk w owczej skórze” czyli wolnossące 8 cylindrów i przeszło 4 litry pojemności skokowej w Audi RS4 B7 BNS 4.2FSI 420KM.

Audi RS4 zostało kompleksowo przygotowane do  STAGE 1 dla 4.2FSI.

Tak prezentuję się prawdziwy ‚mięsień’ pod maską RS4-ki


Wszystkim posiadaczom silników 4.2FSI zalecamy kompleksową obsługę przygotowawczą do STAGE 1, ponieważ jak pokazał pomiar mocy serii – silnik generuje „tylko” 370KM co i tak nie jest złym wynikiem jak na 4.2FSI BNS.

W ramach przywracania mocy wyczyszczony został skrupulatnie dolot z nagaru, który zebrał się podczas eksploatacji.
Bez wątpienia warto wykonać taką operację.

Kilka fotek przed i po operacji czyszczenia nagaru w 4.2FSI  V8.

Zawory przed czyszczeniem nagaru.

Zawory po czyszczeniu nagaru.


Tak przygotowany silnik został poddany dalszej diagnostyce. Silnik jest 100% sprawny, rozrząd i łańcuchy w bardzo dobrej kondycji.

Jak powszechnie wiadomo silniki V8 FSI mają problemy z trzymaniem mocy. Sprawdziliśmy jak wygląda w praktyce na opisywanym RS4.
Tak przygotowane RS4  zostało poddane pomiarowi mocy – silnik wygenerował 400KM – jesteśmy już w połowie drogi do serii 😉
Jest to bardzo dobry wynik jak na V8 4.2, które często mają problemy z osiągnięciem nawet 400KM z powodu z zabrudzonego dolotu bądź niesprawnego kolektora ssącego.

Jak widać, warto czyścić nagar! 🙂


 

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiększającej moc zmodyfikowane zostało dodane parę  „błahostek”, które potęgują wrażenia z jazdy tj:

-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Usunięte limitery momentu obrotowego z pierwszych biegów
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej RS4ki jej silnik wygenerował przyrost mocy +25KM + 2oNM , ostatecznie osiągając po STAGE 1 425KM i 421NM na paliwie Pb98 ! 


Audi RS4 po modyfikacji STAGE 1 oferuje jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, a każde wciśniecie gazu w trybie Sport powoduje natychmiastową poprawę humoru .

Tak prezentuje się typowe przyśpieszenie po modyfikacji STAGE 1

Polecamy gorąco ten STAGE każdemu kto chce doświadczyć jeszcze bardziej narowistej charakterystyki wysokoobrotowej V8ki 🙂

 

Zapraszamy !