Category Archives: 1.9TDI

Seat Leon Cupra4 1.9Tdi 150KM ARL GTB2260VKLR -> 260KM 470Nm

Seat Leon Cupra4 1.9Tdi 150KM ARL  GTB2260VKLR -> 260KM 470NM DIESEL POWER !

12

  3 11

Cupra4 przyjechała na mody celem osiągnięcia troszkę większej mocy niż zwykle 😉

Wstępna diagnostyka wykazała bardzo mocy soft – boost 2bary na seryjnej GT17…
Hamownia natomiast była bezlitosna – na mocnym sofcie pomiar wykazał moc rzędu 142KM – po sofcie !

Przyczyn było wiele – m.in seryjne pompo-wtryskiwacze AL miały już dość.

Zapadła decyzja o montażu drugiego setu pompek , jednak nieco wzmocnionych 😉

W aucie zagościły następujące modyfikacje:

-Pompo-wtryski z końcówkami Firad HF80
-Dolot TIP 3cale

47

-Centralny intercooler FMIC

fmic8

– Duże Turbo GTB2260VKLR

12
-Downpipe 2.75cala

-Układ wydechowy Super Sprint

13 dp

Dodatkowe oględziny wykazały dodatkowy problem – zużyte popychacze , panewki i wałek rozrządu.
Wpadły nowe popychacze , panewki , wałek.
-Profilaktycznie nowy rozrząd.
-Zapobiegawczo dla bezpieczeństwa – montaż wskaźnika EGT

109

Tak przygotowany setup został poddany customowemu strojeniu.

Ostatecznie Seat generuje 260KM i 470Nm

Powyższe modyfikacje zmieniły charakter samochodu o 180stopni,
Przyrost niemal 120KM i 200Nm więcej w stosunku do pierwonego setupu spowodował że jazda tym mocarzem sprawia niesamowitą radość z jazdy.
PS turbobenzyniaki – strzeżcie się !

Wykres
wykres

Przyśpieszenie auta po modyfikacjach

Seat Leon 1.9TDI ARL 150KM BigT -> GTB2260VK 229KM 450NM

Szybkie TDI -> Srebrny Seat Leon 1.9TDI ARL 150KM -> GTB2260VK  229KM 450NM

4 1

W samochodzie zagościły następujące modyfikacje:
-Turbosprężarka GTB2260VK  z 3.0TDI

-Duży centralny intercooler FMIC 550x230x65mm
-Downpipe 3cale
-Przelotowy układ wydechowy 2.75cala na 2 tłumikach
-Modyfikacja dolotu
-Seryjne PD AL – w bdb stanie.

2 3

Jak przystało na klubowicza LeonClub.PL – właściciel bardzo dba o Leona i tutaj nie mieliśmy złudzeń-
Pomiary mocy na seryjnym sofcie wykazały typowy wynik dla tego typu modyfikacji -> 167KM 355Nm

Indywidualne strojenie elektroniki silnika pozwoliło na osiągnięcie całkowicie bezdymnego softu na bezpiecznych nastawach -> 229Km i 450Nm

wykres

Tak prezentuje się przyśpieszenie samochodu po modyfikacjach