Blog Archives

BMW E82 135i N54 -> 460KM 660NM STAGE 3

BMW E82 135i N54 -> 460KM 660NM !!!

Pragniemy zaprezentować BMW E82 135i , które przyjechało z Tarnowa na wykonanie indywidualnego mapowania by GREGOR10.

WÅ‚aÅ›ciciel deklarowaÅ‚, że samochód byÅ‚ już wczeÅ›niej modyfikowany, jednak czuÅ‚ niedosyt mocy.  Standardowo przystÄ…piliÅ›my do pomiaru mocy i okazaÅ‚o siÄ™, że silnik legitymuje siÄ™ nastÄ™pujÄ…cymi parametrami ~ 390KM 510NM.


PrzeprowadziliÅ›my także diagnostykÄ™ silnika N54. NastÄ™pnie po wyeliminowaniu i naniesieniu poprawek ukÅ‚adu paliwowego zmodyfikowaliÅ›my oprogramowanie „Beemki”.

Tak przygotowany samochód wygenerowaÅ‚ 460KM/705NM.  Ze wzglÄ™du na fabryczne sprzÄ™gÅ‚o, które zaczęło siÄ™ Å›lizgać na drugim pomiarze, moment obrotowy niestety zostaÅ‚ ograniczony do 660NM.

Przypominamy setup silnika N54:

-FMIC Wagner
-Downpipe

-Przelotowy układ wydechowy zakończony końcówkami Akrapovic
-Dolot AFC
-Poprawiony układ paliwowy
-Turbosprężarki hybrydowe TC-Turbosprężarki
-Box JB4
-Indywidualne strojenie JB4+ECU MSD80 by GREGOR10

Po mapowaniu by GREGOR10 uzyskaliÅ›my Å›wietny wynik 460KM i 660NM.



Auto przyÅ›piesza niesamowicie. Jak widać po przebiegu krzywej momentu obrotowego,  zaczyna ciÄ…gnąć od samego doÅ‚u, tak jak lubimy!!!
Prezentowane 135i daje niesamowitą frajdę z jazdy.Szpera od 1M potęguje wrażenia ze startu i w zakrętach.

Teraz jest to istny gokart z piekÅ‚a rodem! Polecamy takie modyfikacje… Pytanie czy siÄ™ odważysz? 😉

 


 

BMW E92 335i N54 306KM -> 407KM 566NM STAGE 1+

BMW E92 335i N54 306KM -> 407KM 566NM !

UPDATE NOWE BARWY 🙂


Pragniemy zaprezentować BMW E92 335i, które przyjechało z Nowego Sącza na wykonanie strojenia.


335i przyjechało już ze zrobionym przelotowym układem wydechowym + dużym fmic.
Przystąpiliśmy do wnikliwej diagnostyki i pomiaru mocy (właściciel deklarował że samochód był już soft-owany wcześniej, jednak narzekał na słaby ‚dół’ )
Pomiar mocy wykazaÅ‚  333KM i 524NM w piku  – faktycznie miaÅ‚ racje – dół praktycznie nie istnieje.

Diagnostyka wykazaÅ‚a  m.in problem falowania obrotów, późne wstawanie turbosprężarek, niedoÅ‚adowanie.

Przystąpiliśmy do przywracania Beemki do stanu ‚fabrycznego’.
1.Przywrócony 100% oryginalny soft w najnowszej rewizji.
2.Ponowna diagnostyka i pomiar mocy wykazały ciągle problem z falowanie obrotów, wypadaniem zapłonu, nieprawidłowym składem mieszanki i słabym doładowaniem z dołu.
3. Po długiej i skomplikowanej diagnozie, naprawione zostały lub wymienione zostały wadliwe podzespoły m.in:
-Świece zapłonowe
-Czyszczenie nagaru z układu dolotowego (przed i po)

-Diagnostyka i naprawa  Vanos-ów

-Wymiana wadliwego pÄ™kniÄ™tego krócca wodnego na alu – stary efektowanie ‚eksplodował’ podczas pracy na postoju !
-Regeneracja + naprawa zaworów WG turbosprężarek.
Filmik obrazujący problem zbyt dużego ‚luzu’ tulei WG 🙂

A tutaj turbiny już po regeneracji gotowe do generowania mocy
ZawisÅ‚y na silniku -Naprawa paru innych rzeczy które pozostanÄ… sÅ‚odkÄ… tajemnicÄ… , w razie podobnych problemów – zapraszamy 🙂

Tak przygotowany samochód na SERYJNYM oprogramowaniu wygenerowaÅ‚ 326KM/430NM diagnoza – N54 uzdrowiony !

Teraz przystÄ…piliÅ›my do indywidualnego strojenia STAGE 1+ na PB98 
Przypominamy setup:
-FMIC
-Przelotowy układ wydechowy z seryjnymi prekatami


Po indywidualnym strojeniu by GREGOR10 uzyskaliÅ›my Å›wietny wynik 407KM i 566NM na PB98!!!

Auto przyśpiesza niesamowicie, dół jest super mocy, auto zaczyna ciągnąć niemal od 1500rpm, świetna ‚elastyka’ !
Prezentowane 335i daje niesamowitÄ… frajdÄ™ z jazdy – ciÄ…gnie do koÅ„ca jak opÄ™tana – tak jak lubimy !
Szpera M3 potÄ™guje wrażenia ze startu i w zakrÄ™tach – POLECAMY !