Category Archives: 1.8T
Trabant 1.8T BAM quattro 225KM -> 301KM 383NM STAGE +2 !
Trabant 1.8T BAM quattro 225KM K04RS2 – > 300KM 380Nm STAGE +2 !
Przeprowadzone modyfikacje tego oto unikatowego pojazdu nie mieszczą się w klasycznych ramach opisywanych tutaj pojazdów 🙂
Pod maską Trabanta pracuje jak widać zakuty 1.8T BAM połączony z 6 biegową manualną skrzynią biegów..
W dodatku posiada również napęd na 4 koła – quattro !
Skupiając się typowo na przeprowadzonych modyfikacjach związanych z tuningiem silnika i podniesienia mocy wspomniana jednostka posiada:
-Wzmocniony silnik – ‚zakuty dół ‚ tj kute korbowody 1.8T BAM + pełna regeneracja silnika na nowych częściach
-Turbo hybrydowe K04RS2 by GREGOR10
-Duży intercooler centralny FMIC
-TIP 3cale
-DP 3cale
-Przelotowy układ wydechowy
-Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa BOSCH 550cc
-Pompa paliwa Bosch 044
-Kolektor wydechowy BARAN
-Indywidualne strojenie by GREGOR10
Po wielu godzinach dopieszczania parametrów sterujących pracą silnika
pomiar mocy tego unikatowego samochodu wykazał że…….
TRABANT dysponuje mocą 301KM i 383NM !
Moc przekazywana jest na wszystkie 4 koła dzięki czemu ważący 1150kg pojazd startuje spod świateł jak z procy,
zadziwiając przy tym każdego kierowce 😉
A tak wygląda przyśpieszenie po modyfikacjach
Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 321KM 391NM K04RS2 STAGE 2+
Audi TT 8N quattro 1.8T 225KM BAM -> 321KM 391NM K04RS2 STAGE 2+
Nietuzinkowa TT-ka przyjechała na mody do gregor10.pl
Modyfikacje:
–K04RS2 by gregor10
-BIG FMIC
-BIG TIP
-BIG WTRYSKI PB
-DP 3′
-Wydech przelotowy
-Instalacja LPG
-Indywidualnie strojenie – chiptuning
Turbko K04RS2 po prawej.
Auto zostało przygotowane do modyfikacji od zera wraz z odbudową silnika.
Indywidualne strojenie umożliwiło osiągnięcie mocy 321KM i 391NM .
Silnik wystrojony lightowo – EGT nie przekracza 920C – jest bezpieczniej niż seria.
Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 332KM 424NM K04TFSI STAGE 3
Audi TT 8N 1.8T 225KM BAM -> 332KM 424NM K04TFSI STAGE 3
Granatowa TT-ka przyjechała na kompleksowe mody kultowego silnika 1.8T BAM-a 225KM
Auto przyjechało na kompleksową modyfikacje w związku z niedomaganiem seryjnej turbosprężarki.
Pod maską zastaliśmy taki widok 😀
Okazało się bowiem iż jeden z poprzednich warsztatów zajmujących się naprawą TT – do regeneracji turbiny postanowił dodatkowo zdemontować głowicę 😉
Jako że właściciel w trakcie regeneracji turbo postanowił wzmocnić nieco TTk-e – auto trafiło do nas na kompleksowe modyfikacje.
Przystąpiliśmy z zapałem do prac nad TT-ką.
W związku z planowanym przekroczeniem bariery +300KM na seryjnym silniku wybrana została Turbosprężarka pochodząca z S3 8P 2.0TFSI 265KM.
Po lewej K04-064 S3 8P 2.0TFSI 265KM (K04TFSI) VS po prawej K04-023 z 1.8T BAM 225KM
Wybór turbosprężarki uzasadniony został dwoma kluczowymi wytycznymi właściciela
–WYSOKA BEZAWARYJNOŚĆ
–ŚWIETNA CHARAKTERYSTYKA ODDAWANIA MOCY W KAŻDYM ZAKRESIE OBROTOWYM
Osprzęt seryjnego silnika BAM został przebudowany z myślą o przekroczeniu +300KM
W tym celu wykonane zostały następujące modyfikacje:
-DOWNPIPE 3′
-Przelotowy układ wydechowy 2.75cala na 2 tłumikach z seryjnymi końcówkami
– Nowe wysokowydajne wtryskiwacze paliwa BOSCH
-Nowa wysokowydajna pompa paliwa
-Nowy układ dolotowy TIP 3′
-Przeróbka przewodów wodno -olejowych ,
-Przeróbka kolektora i głowicy.
-Odświeżenie głowicy.
-Audi dostało też potężny centralny Intercooler FMIC 600×300
Z dbałością o szczegóły – mocowanie FMIC – zostało wypolerowane na lustro.
-A także nowy rozrząd,pompa wody,świece, cewki, przepływomierz,n75,filtry paliwa, powietrza, zawór DV, przerobiona odma, olej, inspekcja silnika, panewek, pompy oleju and so on…
Aby kontrolować kluczowe parametry pracy silnika zamontowane zostały zegary EGT, BOOST , TEMP OIL firmy STRI z wbudowanym alarmem.
Auto zestrojone zostało na niskim EGT rzędu 920C
W trosce o turbosprężarkę i silnik został zamontowany dodatkowo TURBOTIMER który pozwala na spokojne schłodzenie silnika po szybkiej jeździe,na wypadek gdybyśmy zapomnieli schłodzić sprzęt.
Customowe strojenie setupu zaowocowało wynikiem 332KM 424NM na seryjnej K04TFSI i seryjnym silniku BAM.
Auto jest szatańsko mocne w każdym zakresie obrotowym.
Auto agresywnie wyrywa – dosłownie – na każdym biegu bez zadyszki do czerwonego pola, zapewniając niesamowitą radość z jazdy.
Szczerze – MEGA Polecam ten Stage +2 do każdego 1.8T ze względu na charakterystykę i zero laga.
Audi TT 8N 1.8T APX 225KM -> 254KM 370NM STAGE 2
Tym razem podkręciliśmy srebrne Audi TT z Krakowa 1.8T quattro 225KM
Auto zostało oddane na mody z podejrzeniem o lekkie niedobory mocy.
Tradycyjnie modzenie zaczęło się od diagnostyki silnika i osprzętu.
1.Wykryty zostało niewiadomego pochodzenia soft.
2.Późno wstające turbo, które wydawało charakterystyczny świergot podczas pracy.
3.Pomiar mocy na nieznanym sofcie dał wynik 200KM i wysokie egt… które wynikało z niesprawności osprzętu.
4.Problem ciężkiego palenia po nocnym postoju.
TT-ka została przywrócona do 100% serii.
1.Dostała nowy MAF.
2.Nową pompe paliwa VDO.
3.Usunięto liczne nieszczelności w dolocie i zużyte elementy układu doładowania.
4.Usunięty problem świergotu i słabego ładowania turbo K04-022 – brak uszczelki kolektora 😉
Przy okazji inspekcja żeliwa turbo i kolektora – wykazały świetny stan turbo 🙂
Modyfikacje mechaniczne :
1.Następnie TTka została wyposażona w 3 calowy DOWNPIPE.
2.Wykonany został 3 calowy polerowany dolot turbo – TIP ze stali kwasoodpornej.
Po modach mechanicznych TT-ka poddana została strojeniu.
Wstępne próby zakończyły się niepowodzeniem.
Okazało się że w sterowniku już ktoś był , zamontowana była blokada tuningowa -zabezpieczająca przed odczytem i zapisem oprogramowania , do tego jak widać fajna nalepka na ‚gotowcu’ który kiedyś został zainstalowany w sterowniku.
Blokada została odpowiednio ‚zmodzona’ 🙂
Usunięto wszystkie blokady i przystąpiono do indywidualne strojenia.
TT dostała bardzo bezpieczny program który nie wysila nadmiernie osprzętu i zostawia delikatny zapas paliwa -seryjne wtryski 380cc.
Ostatecznie po modach TT generuje 254KM i 370Nm ! *
* W przyszłości istnieje możliwość osiągnięcia do 275Km po zmianie wtryskiwaczy na wydajniejsze i montażu FMIC +Wydechu.
Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 290KM 380NM STAGE +2
Granatowe Audi TT 1.8T seryjnie 225KM BAM -> po modyfikacjach 290.9KM 380NM STAGE 2
Przeprowadzone zostały następujące modyfikacje:
-Kompletny przelotowy układ wydechowy-Customowy kolektor wydechowy Hi-Flow
-Turbina K04
-Większe wtryskiwacze gazowe lpg 🙂
-Układ dolotowy Hi-Flow 3 cale
-Centralny Intercooler FMIC
-Instalacja wtrysku gazu – LPG
Dzięki skorzystaniu z wysokooktanowego paliwa lpg – po strojeniu w gregor10.pl udało się osiągnąć bezpieczne 290KM, 380Nm,
przy EGT nie przekraczającym 920C przy prędkości ~V-max !
Wykres po modyfikacjach
Przyśpieszenie po modach
Audi TT 8N 1.8T AUQ 180KM -> 213.5KM 296NM STAGE +2
Srebne Audi TT 1.8T AUQ z Łodzi po modyfikacji w Gregor10.pl
Seryjnie Audi posiadało 180KM 235NM -> Po strojeniu legitemuję się mocą 213.5KM 296NM STAGE +2
TT-ka posiadała już modyfikacje mechaniczne :
-Centralny intercooler FMIC
-Dolot powietrza do turbosprężarki – TIP 2.75cala – wykonany przez forumowicza z klubu TT
( Pozdrowienia dla klubTT ! )
Poza wymienionymi modyfikacjami auto było całkowicie seryjne.
Po wstępnej diagnostyce zostały wykryte niesprawności – które objawiały się zapisywaniem błędów w sterowniku silnika związanych z zaworkiem N249 oraz odcinaniem mocy i trybem awaryjnym,
W TT zaworek N249 był jednak 100% sprawny -kluczowe okazało się doświadczenie w diagnozowaniu 1.8T – wymieniony został jedynie zawór recyrkulacyjny DV (diverter valve) odpowiedzialny za ciśnienie doładowania turbosprężarki.
Tak przedstawiały się pomiary serii na Hamowni w TT-ce oraz przyrosty mocy i momentu:
Indywidualne mapowanie sterownika pozwoliło na osiągnięcie mocy 213.5km i 296nm