Category Archives: 1.8T

Trabant 1.8T BAM quattro 225KM -> 301KM 383NM STAGE +2 !

Trabant 1.8T BAM quattro 225KM K04RS2 – > 300KM 380Nm STAGE +2 !

7

2 3

Przeprowadzone modyfikacje tego oto unikatowego pojazdu nie mieszczą się w klasycznych ramach opisywanych tutaj pojazdów 🙂
Pod maską Trabanta pracuje jak widać zakuty 1.8T BAM połączony z 6 biegową manualną skrzynią biegów..
W dodatku posiada również napęd na 4 koła – quattro ! 

4 5

6 7

Skupiając się typowo na przeprowadzonych modyfikacjach związanych z tuningiem silnika i podniesienia mocy wspomniana jednostka posiada:
-Wzmocniony silnik – ‚zakuty dół ‚  tj kute korbowody 1.8T BAM + pełna regeneracja silnika na nowych częściach
-Turbo hybrydowe K04RS2 by GREGOR10
-Duży intercooler centralny FMIC
-TIP 3cale
-DP 3cale
-Przelotowy układ wydechowy
-Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa BOSCH 550cc
-Pompa paliwa Bosch 044
-Kolektor wydechowy BARAN
-Indywidualne strojenie by GREGOR10

8 9

10 11

12

Po wielu godzinach dopieszczania parametrów sterujących pracą silnika
pomiar mocy tego unikatowego samochodu wykazał że…….
TRABANT dysponuje mocą 301KM i 383NM !

wykres
Moc przekazywana jest na wszystkie 4 koła dzięki czemu ważący 1150kg pojazd startuje spod świateł jak z procy,
zadziwiając przy tym każdego kierowce 😉

A tak wygląda przyśpieszenie po modyfikacjach

Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 321KM 391NM K04RS2 STAGE 2+

Audi TT 8N quattro 1.8T 225KM BAM -> 321KM 391NM K04RS2 STAGE 2+

Nietuzinkowa TT-ka przyjechała na mody do gregor10.pl

112 
Modyfikacje:
K04RS2 by gregor10
-BIG FMIC
-BIG TIP
-BIG WTRYSKI PB
-DP 3′
-Wydech przelotowy
-Instalacja LPG
-Indywidualnie strojenie – chiptuning

45 

Turbko K04RS2 po prawej.7
Auto zostało przygotowane do modyfikacji od zera wraz z odbudową silnika.

3
Indywidualne strojenie umożliwiło osiągnięcie mocy 321KM i 391NM .
Silnik wystrojony lightowo  – EGT nie przekracza 920C – jest bezpieczniej niż seria.

wykresk04rs2

Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 332KM 424NM K04TFSI STAGE 3

Audi TT 8N 1.8T 225KM BAM -> 332KM 424NM K04TFSI STAGE 3
Granatowa TT-ka przyjechała na kompleksowe mody kultowego silnika 1.8T BAM-a 225KM

1 3

Auto przyjechało na kompleksową modyfikacje w związku z niedomaganiem seryjnej turbosprężarki.

Pod maską zastaliśmy taki widok 😀
10Okazało się bowiem iż jeden z poprzednich warsztatów zajmujących się naprawą TT – do regeneracji turbiny postanowił dodatkowo zdemontować głowicę 😉
Jako że właściciel w trakcie regeneracji turbo postanowił wzmocnić nieco TTk-e – auto trafiło do nas na kompleksowe modyfikacje.

Przystąpiliśmy z zapałem do prac nad TT-ką.
W związku z planowanym przekroczeniem bariery +300KM na seryjnym silniku wybrana została Turbosprężarka pochodząca z S3 8P 2.0TFSI 265KM.
7Po lewej K04-064 S3 8P 2.0TFSI 265KM (K04TFSI) VS po prawej K04-023 z 1.8T BAM 225KM

 

Wybór turbosprężarki uzasadniony został dwoma kluczowymi wytycznymi właściciela
WYSOKA BEZAWARYJNOŚĆ
ŚWIETNA CHARAKTERYSTYKA ODDAWANIA MOCY W KAŻDYM ZAKRESIE OBROTOWYM

 

Osprzęt seryjnego silnika BAM został przebudowany z myślą o przekroczeniu +300KM

W tym celu wykonane zostały następujące modyfikacje:
-DOWNPIPE 3′
-Przelotowy układ wydechowy 2.75cala na 2 tłumikach z seryjnymi końcówkami
6
– Nowe wysokowydajne wtryskiwacze paliwa BOSCH

-Nowa wysokowydajna pompa paliwa
-Nowy układ dolotowy TIP 3′
-Przeróbka przewodów wodno -olejowych ,
-Przeróbka kolektora i głowicy.

-Odświeżenie głowicy.

9
-Audi dostało też potężny centralny Intercooler FMIC 600×300

8Z dbałością o szczegóły – mocowanie FMIC – zostało wypolerowane na lustro.

-A także nowy rozrząd,pompa wody,świece, cewki, przepływomierz,n75,filtry paliwa, powietrza, zawór DV, przerobiona odma, olej, inspekcja silnika, panewek, pompy oleju and so on…

2
Aby kontrolować kluczowe parametry pracy silnika zamontowane zostały zegary EGT, BOOST , TEMP OIL firmy STRI z wbudowanym alarmem.

Auto zestrojone zostało na niskim EGT rzędu 920C
W trosce o turbosprężarkę i silnik został zamontowany dodatkowo TURBOTIMER który pozwala na spokojne schłodzenie silnika po szybkiej jeździe,na wypadek gdybyśmy zapomnieli schłodzić sprzęt.

   45     

Customowe strojenie setupu zaowocowało wynikiem 332KM 424NM na seryjnej K04TFSI i seryjnym silniku BAM.
Auto jest szatańsko mocne w każdym zakresie obrotowym.

wykres
Auto agresywnie wyrywa – dosłownie – na każdym biegu bez zadyszki do czerwonego pola, zapewniając niesamowitą radość z jazdy.

Szczerze – MEGA Polecam ten Stage +2 do każdego 1.8T ze względu na charakterystykę i zero laga.

Audi TT 8N 1.8T APX 225KM -> 254KM 370NM STAGE 2

Tym razem podkręciliśmy srebrne Audi TT z Krakowa 1.8T quattro 225KM

1  2

Auto zostało oddane na mody z podejrzeniem o lekkie niedobory mocy.
Tradycyjnie modzenie zaczęło się od diagnostyki silnika i osprzętu.

1.Wykryty zostało niewiadomego pochodzenia soft. 
2.Późno wstające turbo, które wydawało charakterystyczny świergot podczas pracy.
3.Pomiar mocy na nieznanym sofcie dał wynik 200KM i wysokie egt… które wynikało z niesprawności  osprzętu.
4.Problem ciężkiego palenia po nocnym postoju.

TT-ka została przywrócona do 100% serii.

1.Dostała nowy MAF.
2.Nową pompe paliwa VDO.
3.Usunięto liczne nieszczelności w dolocie i zużyte elementy układu doładowania.
4.Usunięty problem świergotu i słabego ładowania turbo K04-022 – brak uszczelki kolektora 😉
Przy okazji inspekcja żeliwa turbo i kolektora – wykazały świetny stan turbo 🙂

pompaturbo apx

Modyfikacje mechaniczne :
1.Następnie TTka została wyposażona w 3 calowy DOWNPIPE.
2.Wykonany został 3 calowy polerowany dolot turbo –  TIP ze stali kwasoodpornej.

54

Po modach mechanicznych TT-ka poddana została strojeniu.
Wstępne próby zakończyły się niepowodzeniem.
Okazało się że w sterowniku już ktoś był , zamontowana była blokada tuningowa -zabezpieczająca przed odczytem i zapisem oprogramowania , do tego jak widać fajna nalepka na ‚gotowcu’ który kiedyś został zainstalowany w sterowniku.

antytuning

Blokada została odpowiednio ‚zmodzona’  🙂
Usunięto wszystkie blokady i przystąpiono do indywidualne strojenia.

3

TT dostała bardzo bezpieczny program który nie wysila nadmiernie osprzętu i zostawia delikatny zapas paliwa -seryjne wtryski 380cc.

Wykres
Ostatecznie po modach TT generuje  254KM i 370Nm ! *

* W przyszłości istnieje możliwość osiągnięcia do 275Km po zmianie wtryskiwaczy na wydajniejsze i montażu FMIC +Wydechu.

 

Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 290KM 380NM STAGE +2

Granatowe Audi TT 1.8T seryjnie 225KM BAM -> po modyfikacjach 290.9KM 380NM STAGE 2

bok

Przeprowadzone zostały następujące modyfikacje:

-Kompletny przelotowy układ wydechowy-Customowy kolektor wydechowy Hi-Flow
-Turbina K04
-Większe wtryskiwacze gazowe lpg 🙂
-Układ dolotowy Hi-Flow 3 cale
-Centralny Intercooler FMIC
-Instalacja wtrysku gazu – LPG

Dzięki skorzystaniu z wysokooktanowego paliwa lpg – po strojeniu w gregor10.pl udało się osiągnąć bezpieczne 290KM, 380Nm,
przy EGT nie przekraczającym 920C przy prędkości ~V-max !

 wydechkolektorglowica

Wykres po modyfikacjach

wykres3

Przyśpieszenie po modach

Audi TT 8N 1.8T AUQ 180KM -> 213.5KM 296NM STAGE +2

Srebne Audi TT 1.8T AUQ   z  Łodzi po modyfikacji w Gregor10.pl

Seryjnie Audi posiadało 180KM  235NM -> Po strojeniu legitemuję się mocą 213.5KM 296NM STAGE +2

 TT 1.8T AUQ FMIC TIP 2TT

TT-ka posiadała już modyfikacje mechaniczne :
-Centralny intercooler FMIC
-Dolot powietrza do turbosprężarki –  TIP 2.75cala – wykonany przez forumowicza z klubu TT
( Pozdrowienia dla klubTT ! )

Poza wymienionymi modyfikacjami auto było całkowicie seryjne.
Po wstępnej diagnostyce zostały wykryte niesprawności – które objawiały się  zapisywaniem błędów w sterowniku silnika związanych z zaworkiem N249 oraz  odcinaniem mocy i trybem awaryjnym,

W TT zaworek N249 był jednak 100% sprawny -kluczowe okazało się doświadczenie w diagnozowaniu 1.8T – wymieniony został jedynie zawór recyrkulacyjny DV (diverter valve) odpowiedzialny za ciśnienie doładowania turbosprężarki.

Tak przedstawiały się pomiary serii na Hamowni w TT-ce oraz przyrosty mocy i momentu:

Indywidualne mapowanie sterownika pozwoliło na osiągnięcie mocy  213.5km i 296nm

TT 1.8T AUQ FMIC TIP

TT 1.8T AUQ FMIC TIP