Blog Archives
Legendarne AUDI COUPE QUATTRO B2 1.8T APU K04TFSI Hybryda 353 KM 450NM
Rajdowe Audi 80 B2 Coupe QUATTRO 1.8T APU K04TFSI Hybryda 353 KM 450NM
Pod maską Coupe-ty pracuje znana jednostka 1.8T 20V – ‚APU’ bazowo 150KM
Ponieważ auto uczestniczy w rajdach i wyścigach górskich, gdzie bardzo istotny jest rozkład masy, wybrany został czterocylindrowy silnik wyposażony w znaną z innych projektów turbinę K03RS2
Sezon 2015
Przeprowadzone modyfikacje STAGE +2
-Turbo ‚K03RS2‚
-Downpipe
-Wydech
-Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa
-FMIC
-TIP
-Mocna pompa paliwa Bosch
-Strojenie by GREGOR10
Auto zostało zbudowane w całości w Auto Polak Bosch Serwis w taki sposób aby można się nim poruszać nie tylko w rajdach lecz także dozować sobie dawkę adrenaliny i powiewu historii na co dzień…
Z ciekawostek warto wspomnieć, że Audi mimo zamontowanej klatki bezpieczeństwa posiada kompletne wnętrze.
Wprawne oko dostrzeże działającą – 100% sprawną blokadę tylnego dyferencjału…… 🙂
Auto jest oryginałem samym w sobie , drugiego takiego nie znajdziemy prędko 🙂
No chyba że na okolicznym Oes-ie 🙂
Właściciel nie bez powodu zdecydował się na K03RS2. Wybrana hybrydowa turbosprężarka zapewnia niesamowitą moc w pełnym zakresie obrotów.
Wykluczony jest też jakikolwiek ‚lag’ przy dodaniu gazu.
Strojenie samochodu na bardzo bezpiecznych nastawach dało wysoki wynik 240KM 352NM
Przyśpieszenie po modach na K03RS2 STAGE 2
Aktualizacja setupu SEZON 2016r.
STAGE 4
-Turbo K04TFSI Hybryda
-Kute korbowody
-Wzmocnione Panewki
-DP 3cale
-TIP3cale
-Większy Intercooler
-Strojenie indywidualne by GREGOR10
Po modyfikacji Audi B2 Coupe QUATTRO dysponuje mocą 353KM i 450NM , dzięki krótkiej rajdowej skrzyni samochód gwarantuje piorunujące wrażenia z jazdy 🙂
Seat LEON 1.8T 225KM BAM -> 370KM 465Nm K04TFSI Hybryda STAGE 4
Seat LEON 1.8T 225KM BAM -> 370KM 465Nm K04TFSI Hybryda STAGE 4
Auto przyjechało po coś więcej niż „zwykłe 300KM”. Aby osiągnąć taki wynik hybryda K04RS2 to za mało. Analizując temat dalej wychodzi na to, że K04TFSI to również za mało.
Tutaj potrzebna jest K04TFSI Hybryda!!!
Takiej turbosprężarki nie montuje się do seryjnego silnika. Konieczne było przeprowadzenie wielu modyfikacji:
-Hybrydowa sprężarka na bazie fabrycznie nowej K04-064
-Silnik po kompletnej odbudowie
-Seryjna głowica z seryjnymi wałkami 😉
-Uszczelka pod głowice Athena
-Wzmocnione panewki Calico
-Kute korbowody IE USA
-Śruby ARP2000
-Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa
-Wydajna pompa paliwa DeatschWerks
-Downpipe 3”
-Wydech przelotowy 2.75”
-BIG CUSTOM TIP 3″
-Duży intercooler FMIC
-Wskaźniki Boost / Temp oleju/ EGT Defi ZD Advance
-APEXI AVC-R Boost controller
-APEXI Turbo Timer
-Chłodnia oleju 13rzędowa + termostat Mocal
-Hamulce EBC Turbo Groove + Klocki Yellow Stuff
Indywidualne strojenie zaowocowało wynikiem 370KM 465Nm !
Jest to najmocniejszy SEAT LEON 1.8T z hybrydową sprężarką K04TFSI z jakim mieliśmy przyjemność pracować!
Setup budowany od podstaw w GREGOR10.PL
Przyśpieszenie na zimowych oponach 225/40 18cali