Category Archives: 4.2 V8

Audi RS5 8T 4.2FSI CFSA 450KM (435KM) Stronic-> STAGE 1 456KM / 460NM

Audi RS5 4.2FSI V8 450KM CFSA S-TRONIC ->   STAGE 1  456KM / 460NM !!!

Tym razem „Oswojony brutal” czyli RS5 4.2FSI 450KM CFSA MED17
w rękach GREGOR10.

Audi RS5 zostaÅ‚o kompleksowo przygotowane do  STAGE 1 dla 4.2FSI.

Po raz kolejny udowadniamy Å¼e „wolnossaki” warto tuningować.  

NaszÄ… tezÄ™ z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… potwierdzi również wÅ‚aÅ›ciciel auta po pierwszej przejażdżce.

Pod maskÄ… znajduje siÄ™ potężna  wysokoobrotowa 4.2L jednostka V8 na bezpoÅ›rednim wtrysku FSI poÅ‚Ä…czona z dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… skrzyniÄ…  S-tronic DL501 Gen1.


Wszystkim posiadaczom silników 4.2FSI zalecamy kompleksową obsługę przygotowawczą do STAGE 1.

Wyczyszczony został skrupulatnie dolot z nagaru, który zebrał się podczas eksploatacji.
Bez wątpienia warto wykonać taką operację.

Kilka fotek przed i po operacji czyszczenia nagaru w 4.2FSI  V8.

Zawory przed czyszczeniem nagaru.

Zawory po czyszczeniu nagaru.


Tak przygotowany silnik zostaÅ‚ poddany dalszej diagnostyce. Silnik jest 100% sprawny, rozrzÄ…d i Å‚aÅ„cuchy w bardzo dobrej kondycji.

Tak przygotowane RS5  zostaÅ‚o poddane pomiarowi mocy.

Jak powszechnie wiadomo silniki V8 FSI mają problemy z trzymaniem mocy. Sprawdziliśmy jak wygląda w praktyce na opisywanym RS5.
Pomiar mocy na fabrycznym sofcie wykazaÅ‚ 435HP i 445NM. Jest to bardzo dobry wynik jak na V8 4.2, które czÄ™sto majÄ… problemy z osiÄ…gniÄ™ciem nawet 400KM z powodu z zabrudzonego dolotu bÄ…dź niesprawnego kolektora ssÄ…cego.

Jak widać, warto czyścić nagar! 🙂

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiÄ™kszajÄ…cej moc zmodyfikowane zostaÅ‚o dodane parÄ™  „bÅ‚ahostek”, które potÄ™gujÄ… wrażenia z jazdy tj:

-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Usunięte limitery momentu obrotowego przy zmianie biegów
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej RS5ki jej silnik wygenerowaÅ‚ przyrost mocy +22KM + 23NM , ostatecznie osiÄ…gajÄ…c po STAGE 1 456KM i 460NM na paliwie Pb98 ! 


Audi RS5 po modyfikacji STAGE 1 oferuje jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, a każde wciśniecie gazu w trybie Sport powoduje natychmiastową poprawę humoru .

Tak prezentuje się typowe przyśpieszenie na serii:

A tak po modyfikacji STAGE 1

RS5 Sound

Polecamy gorąco ten STAGE każdemu kto chce doświadczyć jeszcze bardziej narowistej charakterystyki wysokoobrotowej V8ki 🙂

 

Zapraszamy !

Audi S5 4.2 FSI V8 CAUA 354KM -> 375KM 451NM

Audi S5 4.2FSI V8 CAUA 354KM -> 375KM 451NM !

1

S5 przyjechało na lekkie podstrojenie wolnossącej jednostki 4.2 V8 na bezpośrednim wtrysku FSI.
2 5

Niektórzy mówiÄ… że ‚wolnossaków’ nie opÅ‚aca siÄ™ tuningować – my siÄ™ z tym jednak nie zgadzamy 🙂
WÅ‚aÅ›ciciel naszÄ… tezÄ™ z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… potwierdziÅ‚ po pierwszym test drive na odbiorze samochodu.

Przejdźmy jednak do rzeczy!

Pod maską znajduje się potężna 4.2L jednostka V8 na bezpośrednim wtrysku FSI.
11
Wykonane zostaÅ‚o kompletne czyszczenie dolotu z nagaru, który zebraÅ‚ siÄ™ od nowoÅ›ci, przez  85tyÅ› km. Zabieg ten pozwoli V8ce swobodnie oddychać.
Diagnostyka wykazaÅ‚a że silnik jest 100% sprawny, rozrzÄ…d i Å‚aÅ„cuchy w bardzo dobrej kondycji.

PrzepÅ‚yw powietrza na serii nas zaskoczyÅ‚. Silnik V8 zasysa ponad 291g/s! Potwierdza to, że mamy do czynienia z bardzo zdrowÄ… jednostkÄ….
SprawdziliÅ›my jak to jednak wyglÄ…da w praktyce. OkazaÅ‚o siÄ™, że silnik generuje na totalnej serii po czyszczeniu dolotu moc – 356KM i 435NM!

6 8

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiÄ™kszajÄ…cej moc zmodyfikowane zostaÅ‚o dodane parÄ™  ‚bÅ‚ahostek’, które potÄ™gujÄ… wrażenia z jazdy tj:

-Limiter obrotów przeniesiony z 7200RPM na 7500RPM.

-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Wzmocnienie dźwięku ‚odcinki’ paliwa w końcowym zakresie obrotów.
-Usunięte limitery momentu obrotowego przy zmianie biegów
-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej S5ki jej silnik generuje moc 375KM i 451NM !

wykress5
KtoÅ› powie, Å¼e nie jest to duży przyrost ale należy pamiÄ™tać, że mamy tutaj wolnossÄ…cÄ… jednostkÄ™, która nie ma turbosprężarki 🙂

Frajda i odczucia z przyrostu jednak sÄ… znacznie wiÄ™ksze,niż mogÅ‚oby siÄ™ wydawać patrzÄ…c na suche dane liczbowe z wykresu.
Jeszcze bardziej ostra i gwałtowna reakcja na pedał gazu wolnossącej V8ki daje niesamowitą radość z prowadzenia S5-ki.*

REV Limiter w akcji

Niestety z powodu niskiej temperatury nie udaÅ‚o siÄ™ nagrać przyÅ›pieszenie nawet z lotnego startu. CaÅ‚y czas brakowaÅ‚o trakcji mimo quattro. Jak już wspominaliÅ›my V8ka potrafi dać porzÄ…dnego kopniaka po sofcie i opony nie sÄ… w stanie przenieść mocy 😉

*Dla gÅ‚odnych wrażeÅ„ i poszukujÄ…cych wiÄ™kszej mocy – postanowiliÅ›my przetestować ukÅ‚ad dolotowy firmy APR CARBONIO.

Tak prezentuje siÄ™ dolot pod maskÄ….
9

APR deklaruje przyrost na poziomie 9KM. Niestety nie udało się nam zmierzyć deklarowanych 9KM extra, aczkolwiek +5KM jak najbardziej.
W poÅ‚Ä…czeniu ze zmodyfikowanym wydechem i naszym strojeniem można zaÅ‚ożyć, że bariera 380-390KM jest osiÄ…galna na paliwie PB100okt.