Category Archives: 4.2 V8

Audi RS5 8T 4.2FSI CFSA 450KM (435KM) Stronic-> STAGE 1 456KM / 460NM

Audi RS5 4.2FSI V8 450KM CFSA S-TRONIC ->   STAGE 1  456KM / 460NM !!!

Tym razem „Oswojony brutal” czyli RS5 4.2FSI 450KM CFSA MED17
w rękach GREGOR10.

Audi RS5 zostało kompleksowo przygotowane do  STAGE 1 dla 4.2FSI.

Po raz kolejny udowadniamy że „wolnossaki” warto tuningować.  

Naszą tezę z całą pewnością potwierdzi również właściciel auta po pierwszej przejażdżce.

Pod maską znajduje się potężna  wysokoobrotowa 4.2L jednostka V8 na bezpośrednim wtrysku FSI połączona z dwusprzęgłową skrzynią  S-tronic DL501 Gen1.


Wszystkim posiadaczom silników 4.2FSI zalecamy kompleksową obsługę przygotowawczą do STAGE 1.

Wyczyszczony został skrupulatnie dolot z nagaru, który zebrał się podczas eksploatacji.
Bez wątpienia warto wykonać taką operację.

Kilka fotek przed i po operacji czyszczenia nagaru w 4.2FSI  V8.

Zawory przed czyszczeniem nagaru.

Zawory po czyszczeniu nagaru.


Tak przygotowany silnik został poddany dalszej diagnostyce. Silnik jest 100% sprawny, rozrząd i łańcuchy w bardzo dobrej kondycji.

Tak przygotowane RS5  zostało poddane pomiarowi mocy.

Jak powszechnie wiadomo silniki V8 FSI mają problemy z trzymaniem mocy. Sprawdziliśmy jak wygląda w praktyce na opisywanym RS5.
Pomiar mocy na fabrycznym sofcie wykazał 435HP i 445NM. Jest to bardzo dobry wynik jak na V8 4.2, które często mają problemy z osiągnięciem nawet 400KM z powodu z zabrudzonego dolotu bądź niesprawnego kolektora ssącego.

Jak widać, warto czyścić nagar! 🙂

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiększającej moc zmodyfikowane zostało dodane parę  „błahostek”, które potęgują wrażenia z jazdy tj:

-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Usunięte limitery momentu obrotowego przy zmianie biegów
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej RS5ki jej silnik wygenerował przyrost mocy +22KM + 23NM , ostatecznie osiągając po STAGE 1 456KM i 460NM na paliwie Pb98 ! 


Audi RS5 po modyfikacji STAGE 1 oferuje jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, a każde wciśniecie gazu w trybie Sport powoduje natychmiastową poprawę humoru .

Tak prezentuje się typowe przyśpieszenie na serii:

A tak po modyfikacji STAGE 1

RS5 Sound

Polecamy gorąco ten STAGE każdemu kto chce doświadczyć jeszcze bardziej narowistej charakterystyki wysokoobrotowej V8ki 🙂

 

Zapraszamy !

Audi S5 4.2 FSI V8 CAUA 354KM -> 375KM 451NM

Audi S5 4.2FSI V8 CAUA 354KM -> 375KM 451NM !

1

S5 przyjechało na lekkie podstrojenie wolnossącej jednostki 4.2 V8 na bezpośrednim wtrysku FSI.
2 5

Niektórzy mówią że ‚wolnossaków’ nie opłaca się tuningować – my się z tym jednak nie zgadzamy 🙂
Właściciel naszą tezę z całą pewnością potwierdził po pierwszym test drive na odbiorze samochodu.

Przejdźmy jednak do rzeczy!

Pod maską znajduje się potężna 4.2L jednostka V8 na bezpośrednim wtrysku FSI.
11
Wykonane zostało kompletne czyszczenie dolotu z nagaru, który zebrał się od nowości, przez  85tyś km. Zabieg ten pozwoli V8ce swobodnie oddychać.
Diagnostyka wykazała że silnik jest 100% sprawny, rozrząd i łańcuchy w bardzo dobrej kondycji.

Przepływ powietrza na serii nas zaskoczył. Silnik V8 zasysa ponad 291g/s! Potwierdza to, że mamy do czynienia z bardzo zdrową jednostką.
Sprawdziliśmy jak to jednak wygląda w praktyce. Okazało się, że silnik generuje na totalnej serii po czyszczeniu dolotu moc – 356KM i 435NM!

6 8

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiększającej moc zmodyfikowane zostało dodane parę  ‚błahostek’, które potęgują wrażenia z jazdy tj:

-Limiter obrotów przeniesiony z 7200RPM na 7500RPM.

-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Wzmocnienie dźwięku ‚odcinki’ paliwa w końcowym zakresie obrotów.
-Usunięte limitery momentu obrotowego przy zmianie biegów
-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej S5ki jej silnik generuje moc 375KM i 451NM !

wykress5
Ktoś powie, że nie jest to duży przyrost ale należy pamiętać, że mamy tutaj wolnossącą jednostkę, która nie ma turbosprężarki 🙂

Frajda i odczucia z przyrostu jednak są znacznie większe,niż mogłoby się wydawać patrząc na suche dane liczbowe z wykresu.
Jeszcze bardziej ostra i gwałtowna reakcja na pedał gazu wolnossącej V8ki daje niesamowitą radość z prowadzenia S5-ki.*

REV Limiter w akcji

Niestety z powodu niskiej temperatury nie udało się nagrać przyśpieszenie nawet z lotnego startu. Cały czas brakowało trakcji mimo quattro. Jak już wspominaliśmy V8ka potrafi dać porządnego kopniaka po sofcie i opony nie są w stanie przenieść mocy 😉

*Dla głodnych wrażeń i poszukujących większej mocy – postanowiliśmy przetestować układ dolotowy firmy APR CARBONIO.

Tak prezentuje się dolot pod maską.
9

APR deklaruje przyrost na poziomie 9KM. Niestety nie udało się nam zmierzyć deklarowanych 9KM extra, aczkolwiek +5KM jak najbardziej.
W połączeniu ze zmodyfikowanym wydechem i naszym strojeniem można założyć, że bariera 380-390KM jest osiągalna na paliwie PB100okt.