Category Archives: 4.2 V8

Audi RS5 8T 4.2FSI CFSA 450KM (435KM) Stronic-> STAGE 1 456KM / 460NM

Audi RS5 4.2FSI V8 450KM CFSA S-TRONIC ->   STAGE 1  456KM / 460NM !!!

Tym razem „Oswojony brutal” czyli RS5 4.2FSI 450KM CFSA MED17
w rękach GREGOR10.

Audi RS5 zostaÅ‚o kompleksowo przygotowane do  STAGE 1 dla 4.2FSI.

Po raz kolejny udowadniamy Å¼e „wolnossaki” warto tuningować.  

NaszÄ… tezÄ™ z całą pewnoÅ›ciÄ… potwierdzi również wÅ‚aÅ›ciciel auta po pierwszej przejażdżce.

Pod maskÄ… znajduje siÄ™ potężna  wysokoobrotowa 4.2L jednostka V8 na bezpoÅ›rednim wtrysku FSI połączona z dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… skrzyniÄ…  S-tronic DL501 Gen1.


Wszystkim posiadaczom silników 4.2FSI zalecamy kompleksową obsługę przygotowawczą do STAGE 1.

Wyczyszczony został skrupulatnie dolot z nagaru, który zebrał się podczas eksploatacji.
Bez wątpienia warto wykonać taką operację.

Kilka fotek przed i po operacji czyszczenia nagaru w 4.2FSI  V8.

Zawory przed czyszczeniem nagaru.

Zawory po czyszczeniu nagaru.


Tak przygotowany silnik zostaÅ‚ poddany dalszej diagnostyce. Silnik jest 100% sprawny, rozrzÄ…d i Å‚aÅ„cuchy w bardzo dobrej kondycji.

Tak przygotowane RS5  zostaÅ‚o poddane pomiarowi mocy.

Jak powszechnie wiadomo silniki V8 FSI mają problemy z trzymaniem mocy. Sprawdziliśmy jak wygląda w praktyce na opisywanym RS5.
Pomiar mocy na fabrycznym sofcie wykazaÅ‚ 435HP i 445NM. Jest to bardzo dobry wynik jak na V8 4.2, które czÄ™sto majÄ… problemy z osiÄ…gniÄ™ciem nawet 400KM z powodu z zabrudzonego dolotu bÄ…dź niesprawnego kolektora ssÄ…cego.

Jak widać, warto czyścić nagar! 🙂

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiÄ™kszajÄ…cej moc zmodyfikowane zostaÅ‚o dodane parÄ™  „bÅ‚ahostek”, które potÄ™gujÄ… wrażenia z jazdy tj:

-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Usunięte limitery momentu obrotowego przy zmianie biegów
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej RS5ki jej silnik wygenerowaÅ‚ przyrost mocy +22KM + 23NM , ostatecznie osiÄ…gajÄ…c po STAGE 1 456KM i 460NM na paliwie Pb98 ! 


Audi RS5 po modyfikacji STAGE 1 oferuje jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, a każde wciśniecie gazu w trybie Sport powoduje natychmiastową poprawę humoru .

Tak prezentuje się typowe przyśpieszenie na serii:

A tak po modyfikacji STAGE 1

RS5 Sound

Polecamy gorąco ten STAGE każdemu kto chce doświadczyć jeszcze bardziej narowistej charakterystyki wysokoobrotowej V8ki 🙂

 

Zapraszamy !

Audi S5 4.2 FSI V8 CAUA 354KM -> 375KM 451NM

Audi S5 4.2FSI V8 CAUA 354KM -> 375KM 451NM !

1

S5 przyjechało na lekkie podstrojenie wolnossącej jednostki 4.2 V8 na bezpośrednim wtrysku FSI.
2 5

Niektórzy mówiÄ… że ‚wolnossaków’ nie opÅ‚aca siÄ™ tuningować – my siÄ™ z tym jednak nie zgadzamy 🙂
WÅ‚aÅ›ciciel naszÄ… tezÄ™ z całą pewnoÅ›ciÄ… potwierdziÅ‚ po pierwszym test drive na odbiorze samochodu.

Przejdźmy jednak do rzeczy!

Pod maską znajduje się potężna 4.2L jednostka V8 na bezpośrednim wtrysku FSI.
11
Wykonane zostaÅ‚o kompletne czyszczenie dolotu z nagaru, który zebraÅ‚ siÄ™ od nowoÅ›ci, przez  85tyÅ› km. Zabieg ten pozwoli V8ce swobodnie oddychać.
Diagnostyka wykazaÅ‚a że silnik jest 100% sprawny, rozrzÄ…d i Å‚aÅ„cuchy w bardzo dobrej kondycji.

PrzepÅ‚yw powietrza na serii nas zaskoczyÅ‚. Silnik V8 zasysa ponad 291g/s! Potwierdza to, że mamy do czynienia z bardzo zdrowÄ… jednostkÄ….
SprawdziliÅ›my jak to jednak wyglÄ…da w praktyce. OkazaÅ‚o siÄ™, że silnik generuje na totalnej serii po czyszczeniu dolotu moc – 356KM i 435NM!

6 8

Jak zawsze podeszliśmy indywidualnie do strojenia MED9 sterującego pracą V8ki.
Oprócz typowej modyfikacji softu zwiÄ™kszajÄ…cej moc zmodyfikowane zostaÅ‚o dodane parÄ™  ‚bÅ‚ahostek’, które potÄ™gujÄ… wrażenia z jazdy tj:

-Limiter obrotów przeniesiony z 7200RPM na 7500RPM.

-Limiter prędkości maksymalnej przeniesiony z 250km/h na 300km/h.

-Wzmocnienie dźwięku ‚odcinki’ paliwa w końcowym zakresie obrotów.
-Usunięte limitery momentu obrotowego przy zmianie biegów
-Poprawiono reakcję na pedał gazu.
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie na łatwo dostępnym paliwie PB98 bez konieczności stosowania PB100okt.

Po wielu godzinach strojenia 100% seryjnej S5ki jej silnik generuje moc 375KM i 451NM !

wykress5
KtoÅ› powie, Å¼e nie jest to duży przyrost ale należy pamiÄ™tać, że mamy tutaj wolnossÄ…cÄ… jednostkÄ™, która nie ma turbosprężarki 🙂

Frajda i odczucia z przyrostu jednak sÄ… znacznie wiÄ™ksze,niż mogÅ‚oby siÄ™ wydawać patrzÄ…c na suche dane liczbowe z wykresu.
Jeszcze bardziej ostra i gwałtowna reakcja na pedał gazu wolnossącej V8ki daje niesamowitą radość z prowadzenia S5-ki.*

REV Limiter w akcji

Niestety z powodu niskiej temperatury nie udaÅ‚o siÄ™ nagrać przyÅ›pieszenie nawet z lotnego startu. CaÅ‚y czas brakowaÅ‚o trakcji mimo quattro. Jak już wspominaliÅ›my V8ka potrafi dać porzÄ…dnego kopniaka po sofcie i opony nie sÄ… w stanie przenieść mocy 😉

*Dla gÅ‚odnych wrażeÅ„ i poszukujÄ…cych wiÄ™kszej mocy – postanowiliÅ›my przetestować ukÅ‚ad dolotowy firmy APR CARBONIO.

Tak prezentuje siÄ™ dolot pod maskÄ….
9

APR deklaruje przyrost na poziomie 9KM. Niestety nie udało się nam zmierzyć deklarowanych 9KM extra, aczkolwiek +5KM jak najbardziej.
W połączeniu ze zmodyfikowanym wydechem i naszym strojeniem można zaÅ‚ożyć, że bariera 380-390KM jest osiÄ…galna na paliwie PB100okt.