Category Archives: 1.6TDI

VW Passat B7 1.6TDI CAYC 105KM -> 133KM 284NM

VW Passat B7 1.6TDI CAYC 105KM -> 133.7KM 286NM

4 6
Im więcej aut nas odwiedza, tym mniej czasu pozostaje na opisywanie projektów. Przepraszamy za opóźnienia i prezentujemy kolejnego VW Passata z silnikiem 1.6TDI.

Wstępna diagnoza komputerowa wykazała, że właściciel dostarczył sprawne auto. Po wykonaniu pomiar mocy silnik osiągnął moc 102.2KM i moment 239NM. Ubytek niecałych 3koni często zdarza sie w 1.6TDI.

5Klasyczna modyfikacja poprzez złącze OBD była niemożliwa ze względu na to iż auto zostało wyprodukowane w 2012 roku i posiadało już, fabryczną blokadę tuningową sterownika silnika, jak większość nowych samochodów.
Zabezpieczenia tego typu nie stanowią dla nas przeszkód. Posiadając legalny sprzęt i oprogramowanie mamy 100% skuteczność w bezpiecznym usuwaniu blokad.
6unlock
Zdjęcie procesora Tricore firmy Infineon zrobione w trakcie usuwania fabrycznej blokady tuningowej.

31

Po kuracji wzmacniającej Passat dysponuje mocą 133.7 KM i momentem obrotowym 286 NM bez żadnych dodatkowych modyfikacji mechanicznych na lightowych nastawach. DPF aktywny.

wykres

VW Passat B7 1.6TDI CAYC 105KM -> 140KM 298NM

Czarny VW Passat B7 1.6TDI trafił na mody do gregor10.pl
105KM 250Nm -> 140KM 298NM
1
Pomiary mocy seryjnego Passata wykazały że silnik generuje 108.6KM i 246NM
Passat został wyprodukowany w 2012r – w związku z tym komputer silnika został zdemontowany celem dezaktywowania blokady tuningowej.
Następnie strojenie odbyło się już klasycznie poprzez złącze OBD.
2 3
Indywidualne strojenie na bezpiecznych nastawach spowodowało że 1.6TDI po modyfikacji generuje 140,6KM i 298NM !
Charakterystyka oddawania mocy silnika została diametralnie poprawiona 🙂

wykres

VW Passat B7 1.6TDI CAYC 105KM -> 135KM 294NM

Tym razem do gregor10.pl zawitał prosto z Wiednia
VW Passat B7 1.6TDI CAYC 105KM -> 135KM 294NM

341   

Klasyczna modyfikacja poprzez złącze OBD była niemożliwa ze względu  na to iż auto zostało wyprodukowane w 2012 roku i posiadało już, fabryczną blokadę tuningową sterownika silnika, jak większość nowych samochodów.

6unlockZabezpieczenia tego typu nie stanowią dla nas przeszkód. Posiadając legalny sprzęt i oprogramowanie  mamy 100% skuteczność w bezpiecznym usuwaniu blokad.
Zdjęcie procesora Tricore firmy Infineon zrobione w trakcie usuwania fabrycznej blokady tuningowej.
Następnie strojenie samochodu odbyło się już klasycznie poprzez złączę OBD w samochodzie bez konieczności demontażu ECU.

5

Pomiar serii wykazał następujący wynik – 108Km 250Nm
Po indywidualnym strojeniu silnika , samochód zmienił się nie do poznania.
Wreszcie jazda Passatem zaczęła cieszyć.
Po kuracji wzmacniającej Passat dysponuje momentem obrotowym 294Nm i mocą 135KM


wykres