Category Archives: 1.8T
Seat Ibiza 2FL 1.8T AYP 156KM -> 230KM 330NM STAGE +2
Seat Ibiza 2FL 1.8T AYP 156KM -> 230KM 330NM STAGE +2
Ibiza Łukasza przyjechała z Krakowa do GREGOR10.PL w poszukiwaniu zaginionej mocy.
W samochodzie zagościły następujące modyfikacje:
-Downpipe + Wydech przelotowy GT-Performance
-Dolot + FMIC Gt-Performance
-Wtryski S3
-Turbo K03s po regeneracji
-Wzmocnione sprzęgło
Szybko zdiagnozowaliśmy problem nietrzymania mocy, a następnie przystąpiliśmy do strojenia.
Seria przy pomiarach mocy wygenerowała 160KM i 213NM.
Po indywidualnym strojeniu IBIZY uzyskaliśmy świetny przyrost mocy +76KM + 120NM względem seryjnych parametrów.
Obecnie auto dysponuje mocą 230KM i 330NM!!!
Przy masie samochodu rzędu 1150kg zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy.
Seat Ibiza 2 1.8T AQX 156KM -> 348KM 424NM K04TFSI STAGE 3
Seat Ibiza 2FL 1.8T AQX 156KM -> K04TFSI 348KM 424NM STAGE 3
Ibiza Aleksandra prosto ze stolicy trafiła do GREGOR10 na STAGE2 dla 1.8T.
Wybór turbosprężarki był dla nas oczywisty. Pod maską pracuje nasza ulubiona K04-064 produkcji Borg Warner.
Tak prezentuje się nowiutka sztuka prosto z ASO, tuż po wyjęciu z opakowania.
Aby zapewnić maksimum bezawaryjności i stabilności STAGE 2, cały osprzęt silnika został wymieniony na nowy.
Wykonane zostały kompleksowe modyfikacje mechaniczne :
-Seryjny silnik AQX – seryjne korbowody, seryjna oryginalna głowica, seryjne wałki, seryjne zawory itp, zero portingu i innych usprawnień.
Jednym słowem silnik to 100% seria z 1999r.
-Nowe Turbo K04-064 BorgWarner
-Downpipe 3cale
-Przelotowy układ wydechowy MTG
-Big FMIC Nissens
-Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa Bosch
-Wysokowydajna pompa paliwa
-Nowa przepływomierz BOSCH
-Nowy komplet oryginalnych cewek zapłonowych Hitachi
-Nowe świece zapłonowe PFR7Q RS4 B5
-Nowy rozrząd
-Nowy napinacz łańcucha z napinaczem
-Czyszczenie silnika (zewnętrzne i wewnętrzne)
-Zawieszenie H&R Cup KIT
-Fotele kubełkowe König
-Indywidualne strojenie by GREGOR10
Po modyfikacji osiągnęliśmy niesamowity przyrost mocy – 348KM 424NM
Wynik potwierdza kondycje motoru. Zdrowy oryginalny silnik z kompresją 13.9bar na każdym cylindrze.
Jest to kondycja godna pozazdroszczenia. Silnik odwdzięczył się za właściwy serwis i użytkowanie. Zdecydowanie jest to pewnego rodzaju rodzynek wśród 1.8T ze wspomnianego okresu.
Samochód w 2 osoby przyśpiesza w następujący sposób.
PS: Ilu z was zauważyło znaczek SDI na tylnej klapie Ibizy?:)