Praktyczna strona tuningu Audi A4 B6 1.8T AMB 170KM – 231KM 320NM STAGE 2
Wiele osób myśli o tuningu i to nic złego, bo lepiej mieć więcej mocy niż mniej.
W pewnym momencie jednak przychodzi refleksja…
Czy to bezpieczne tuningować auto, które ma ponad 10 lat i 200 tyś. km przebiegu? Co jeśli auto będzie bardziej awaryjne? Z wiekiem kierowcy wzrasta jego potrzeba poczucia bezpieczeństwa. Wielu rodziców musi mieć auto, którym o każdej porze będą w stanie zawieźć dziecko do lekarza i nie ma już miejsca na awarie.
Czy to aby rozsądne aby ryzykować tuning? Takie wątpliwości miał również 3 lata temu jeden z naszych starych klientów, właściciel czerwonego Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant.
Zakres modyfikacji przeprowadzonych w A4 został opisany w poniższym projekcie.
Audi A4 B6 1.8T quattro AMB 170KM RED USA -> 232KM 330NM
W ciągu wspomnianych 3 lat, pod maską zdarzyły się następujące usterki:
- uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej,
- uszkodzenie czujnika w układzie klimatyzacji,
Właściciel zgłosił się do nas niedawno, na profilaktyczną diagnostykę oraz weryfikację stanu auta.
Przeprowadzone oględziny oraz szczegółowa diagnostyka wykazały, że silnik oraz jego osprzęt są w doskonałej kondycji.
Dodatkowo został wykonany ponowny pomiar mocy.
Uzyskany wynik pokazuje, że zmierzona moc mieści się w granicy „błędu pomiarowego” względem pomiaru sprzed 3 lat.
Profesjonalnie przeprowadzony tuning przy użytkowaniu auta zgodnie z zasadami określonymi przez producenta jest całkowicie bezpieczny i nie szkodzi podzespołom.
PS: Dodatkowo właściciel upewnił się, że dodanie dolnych listew drzwiowych z pakietu S-line nie powoduje wzrostu mocy jak myślą niektórzy. 🙂