Category Archives: 1.8T
Audi A3 8l 1.8T AGU TD05 -> 338KM 406NM
Żółte Audi przyjechało na modyfikacje z Rzeszowa
A3 1.8T AGU 150KM BIG Turbo Td05 -> 338KM 406NM !
W samochodzie przeprowadzone zostały następujące modyfikacje
-Montaż Big Turbo Td05
-Dolot 3cale ,
-Maf 3 cale
-Downpipe 3cale
-Przelotowy układ wydechowy 2.5cala
-Wydajne wtryskiwacze benzynowe
-Duży centralny intercooler – FMIC
-Swap elektroniki sterującej pracą silnika i osprzętu ME7.5 z modelu AUM wraz z adaptacją
-Seryjny silnik AGU po dużym serwisie w bardzo dobrym stanie technicznym.
Indywidualne strojenie setupu bez ingerencji w blok i głowie silnika pozwoliło na uzyskanie następującego wyniku – 338KM 406NM !!!
Audi A3 8l 1.8T ARY 180KM -> 197KM 291NM STAGE 1
Niebieskie A3 8l 1.8T quattro 180KM ARY -> 197KM 290NM STAGE 1
A3 przyjechało na strojenie z Wisły,
Samochód pod względem mechanicznym 100% fabryczny.
A3ka po diagnostyce i pomiarach okazała się perfekcyjnym egzemplarzem.
Jak potem się okazało miało to przełożenie na efekt końcowy w postaci wysokiego wyniku->
biorąc pod uwagę to że samochód jest 100% seryjny , posiada fabryczny downpipe i wydech który jest mocno restrykcyjny w wersjach quattro.
Auto po strojeniu generuje moc 197KM i 291NM
Audi S3 8l 1.8T BAM 225KM -> 262KM 368NM STAGE 2
Czarne Audi S3 8l 1.8T BAM Seryjnie 225KM 280NM -> 262km 368NM STAGE 2
Auto zostało przygotowane kompleksowo – modyfikacje mechaniczne:
-DP 3cale
-Przelotowy układ wydechowy firmy MG-Motorsport
-Sztywny dolot do turbosprężarki – ‚TIP’ -3cale
-Duży centralny intercooler FMIC 550x230x65mm
-Wtryskiwacze paliwa o większej wydajności – Bosch 550cc
Indywidualne strojenie S3 – ki pozwoliło na osiągnięcie mocy 261.9KM i 368Nm
Audi S3 8l 1.8T APY 210KM -> 266KM 367NM STAGE 2
Czerwone Audi S3 8l 1.8T APY Seryjnie 210KM 270NM -> 266.6KM 367NM STAGE 2
Przeprowadzone zostały następujące modyfikacje:
– Downpipe 3cale + wydech 2.5cala na 1 tłumiku
– Centralny intercooler – FMIC – 230x550x65mm
– Dolot do turbiny -TIP – 3cale
– Konwersja elektroniki zarządzającej pracą silnika w skład której wchodzi:
Zamiana sterownika silnika – poliftowe ECU z S3 AMK, Szerokopasmowa Sonda Lambda, Przepływomierz S3 BAM by Gregor10
– Indywidualne mapowanie sterownika ECU 1.8T by Gregor10
Strojenie Audi S3 pozwoliło na uzyskanie wyniku: 266.6KM 367NN
Audi A3 8l 1.8T AUM 150KM -> 239KM i 1500 kilometrów drogi STAGE +2
1500km drogi w obie strony – to dystans jaki pokonało Audi A3 1.8Turbo, które przyjechało z nadmorskiego kurortu – Gdańska – do Jasła na ChipTuning.
Na podkładzie zostały zamontowane następujące podzespoły:
-Downpipe 2.75 cala
-Turbo K03SH
-Wtryski 380cc BAM
-FMIC 550x180x65mm
-Instalacja LPG z możliwością obsługi do 300koni na gazie.
Po wielu spędzonych godzinach przy strojeniu elektroniki Audi , uzyskaliśmy następujący wynik na Hamowni 239.5Km i 331Nm
Ewolucja silnika 1.8T
Modyfikacje silników grupy Vag cieszą się szczególną popularnością.
Przyjrzymy się szczegółowo jednostce 1.8T, montowanej poprzecznie w popularnych na rynku europejskim modelach grupy VW & Audi takich jak A3, S3, TT, Golf IV GTI, Skoda Octavia RS, Seat Leon Cupra R, Seat Exeo.
Prześledzimy jak zmieniała się jego konstrukcja i jakie ulepszenia wprowadzano na przestrzeni lat. W kolejnych etapach przeanalizujemy podatność silnika 1.8T na chiptuning i modyfikacje mechaniczne w zależności od zakresu poczynionych zmian w silnikach montowanych poprzecznie.