Category Archives: 1.8T

Audi A3 8l 1.8T AGU TD05 -> 338KM 406NM

Żółte Audi przyjechało na modyfikacje z Rzeszowa
A3 1.8T AGU 150KM BIG Turbo Td05 -> 338KM 406NM !

a3v1
a33

W samochodzie przeprowadzone zostały następujące modyfikacje
-Montaż Big Turbo Td05
-Dolot 3cale ,
-Maf 3 cale
-Downpipe 3cale
-Przelotowy układ wydechowy 2.5cala
-Wydajne wtryskiwacze benzynowe
-Duży centralny intercooler – FMIC
-Swap elektroniki sterującej pracą silnika i osprzętu ME7.5 z modelu AUM wraz z adaptacją

-Seryjny silnik AGU po dużym serwisie w bardzo dobrym stanie technicznym.

  a3
Indywidualne strojenie setupu bez ingerencji w blok i głowie silnika pozwoliło na uzyskanie następującego wyniku – 338KM 406NM !!!


wykres

Audi A3 8l 1.8T ARY 180KM -> 197KM 291NM STAGE 1

Niebieskie A3 8l 1.8T quattro  180KM ARY -> 197KM 290NM STAGE 1

A3 przyjechało na strojenie z Wisły,
Samochód pod względem mechanicznym 100% fabryczny.

1 2
A3ka po diagnostyce i pomiarach okazała się perfekcyjnym egzemplarzem.
Jak potem się okazało miało to przełożenie na efekt końcowy w postaci wysokiego wyniku->
biorąc pod uwagę to że samochód jest 100% seryjny , posiada fabryczny downpipe i wydech który jest mocno restrykcyjny w wersjach quattro.

3 (2)

Auto po strojeniu generuje moc 197KM i 291NM

Wykres ARY

Audi S3 8l 1.8T BAM 225KM -> 262KM 368NM STAGE 2

Czarne Audi S3 8l 1.8T BAM Seryjnie 225KM 280NM ->  262km 368NM STAGE 2

1 5

Auto zostało przygotowane kompleksowo – modyfikacje mechaniczne:

2
-DP 3cale

-Przelotowy układ wydechowy firmy MG-Motorsport 
-Sztywny dolot do turbosprężarki – ‚TIP’ -3cale

-Duży centralny intercooler FMIC 550x230x65mm
-Wtryskiwacze paliwa o większej wydajności – Bosch 550cc

3 4

Indywidualne strojenie S3 – ki pozwoliło na osiągnięcie mocy 261.9KM i 368Nm

wykres s3 

 

Audi S3 8l 1.8T APY 210KM -> 266KM 367NM STAGE 2

Czerwone Audi S3 8l 1.8T APY Seryjnie 210KM 270NM ->  266.6KM 367NM STAGE 2

444555

11DCIM101GOPRO

Przeprowadzone zostały następujące modyfikacje:
– Downpipe 3cale + wydech 2.5cala na 1 tłumiku
– Centralny intercooler – FMIC – 230x550x65mm
– Dolot do turbiny -TIP – 3cale

– Konwersja elektroniki zarządzającej pracą silnika w skład której wchodzi:
Zamiana sterownika silnika – poliftowe ECU z S3 AMK,  Szerokopasmowa Sonda Lambda,  Przepływomierz S3 BAM by Gregor10

Indywidualne mapowanie  sterownika ECU 1.8T   by  Gregor10

 Strojenie Audi  S3 pozwoliło na uzyskanie wyniku:  266.6KM 367NN

wyk

Audi A3 8l 1.8T AUM 150KM -> 239KM i 1500 kilometrów drogi STAGE +2

1500km drogi w obie strony – to dystans jaki pokonało Audi A3 1.8Turbo, które przyjechało z nadmorskiego kurortu – Gdańska – do Jasła na ChipTuning.

11 22

Na podkładzie zostały zamontowane następujące podzespoły:

-Downpipe 2.75 cala
-Turbo K03SH
-Wtryski 380cc BAM
-FMIC 550x180x65mm
-Instalacja LPG  z możliwością obsługi do 300koni na gazie.
33

Po wielu spędzonych godzinach przy strojeniu elektroniki Audi , uzyskaliśmy następujący wynik na Hamowni 239.5Km i 331Nm

wyk2

Ewolucja silnika 1.8T

Modyfikacje silników grupy Vag cieszą się szczególną popularnością.

     Przyjrzymy się szczegółowo jednostce  1.8T,  montowanej poprzecznie w popularnych na rynku europejskim modelach  grupy VW & Audi takich jak  A3, S3, TT,  Golf IV GTI, Skoda Octavia RS, Seat Leon Cupra R, Seat Exeo.

     Prześledzimy jak zmieniała się jego konstrukcja i jakie ulepszenia wprowadzano na przestrzeni lat. W kolejnych etapach przeanalizujemy podatność silnika 1.8T na chiptuning i modyfikacje mechaniczne w zależności od zakresu poczynionych zmian w silnikach montowanych poprzecznie.

  • Facebook
  • Google+
  • YouTube