Blog Archives

Seat Ibiza 2 1.8T AQX 156KM -> 348KM 424NM K04TFSI STAGE 3

Seat Ibiza 2FL 1.8T AQX 156KM -> K04TFSI 348KM 424NM STAGE 3

10
Ibiza Aleksandra prosto ze stolicy trafiła do GREGOR10 na STAGE2 dla 1.8T.

1 2

Wybór turbosprężarki był dla nas oczywisty. Pod maską pracuje nasza ulubiona K04-064 produkcji Borg Warner.
Tak prezentuje się nowiutka sztuka prosto z ASO, tuż po wyjęciu z opakowania. 

turbo k04
Aby zapewnić maksimum bezawaryjności i stabilności STAGE 2, cały osprzęt silnika został wymieniony na nowy.

   
8

Wykonane zostały kompleksowe modyfikacje mechaniczne :

-Seryjny silnik AQX – seryjne korbowody, seryjna oryginalna głowica, seryjne wałki, seryjne zawory itp, zero portingu i innych usprawnień.

Jednym słowem silnik to 100% seria z 1999r.

-Nowe Turbo K04-064 BorgWarner
-Downpipe 3cale
-Przelotowy układ wydechowy MTG
-Big FMIC Nissens
-Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa Bosch
-Wysokowydajna pompa paliwa
-Nowa przepływomierz BOSCH
-Nowy komplet oryginalnych cewek zapłonowych  Hitachi
-Nowe świece zapłonowe PFR7Q RS4 B5
-Nowy rozrząd
-Nowy napinacz łańcucha z napinaczem
-Czyszczenie silnika (zewnętrzne i wewnętrzne)
-Zawieszenie H&R Cup KIT
-Fotele kubełkowe König

-Indywidualne strojenie by GREGOR10

711

Po modyfikacji osiągnęliśmy niesamowity przyrost mocy – 348KM 424NM


Wynik potwierdza kondycje motoru. Zdrowy oryginalny silnik z kompresją 13.9bar na każdym cylindrze.
Jest to kondycja godna pozazdroszczenia. Silnik odwdzięczył się za właściwy serwis i użytkowanie. Zdecydowanie jest to pewnego rodzaju rodzynek wśród 1.8T ze wspomnianego okresu.


Samochód w 2 osoby przyśpiesza w następujący sposób.

PS: Ilu z was zauważyło znaczek SDI na tylnej klapie Ibizy?:)  

 

 

Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM -> 300KM 365NM TD04-19T STAGE 3

Niebieskie Audi A4 B6 1.8T 190KM BEX Td04-19T CNC STAGE III

12

Prosto z okolic Tarnowa na mody przyjechało Audi  A4 B6 1.8T BEX 190KM w wersji S-LINE.
Przekaz klienta był prosty – ma być 300KM!
Były rozważane różne opcje, ale dla odmiany tym razem zdecydowaliśmy się na stage 3 oparty na hybrydowej turbosprężarce Mitsubishi.

313

Poniżej małe porównanie turbin.  Pierwsza od lewej o oznaczeniach K03-053, zwana także potocznie K03S, która seryjnie występuje w modelu Audi A3 1.8T ARX.  Dzisiaj wybieramy jednak TD04-19T!

TURBO
Pełna lista wykonanych modyfikacji:
-Sprężarka hybrydowa TD04-19T (kute koło kompresji 19T wykonane w technologii CNC) by PERUN Turbo,
– Custom oil&water feed lines,
– Cast iron exhaust manifold,
– BIG CUSTOM TIP,
– BIG Intercooler (FMIC),
– Downpipe 3”,
– Wtryski Bosch 525cc,
– Mocna pompa paliwa
– auto posiadało już zamontowany wydech Milltek.

Pomimo wielu modyfikacji udało się zachować „seryjny” wygląd pod maska? Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, a więc piszcie śmiało.

56

78

910

15

Tak przygotowany samochód został poddany indywidualnemu strojeniu.
Silnik wygenerował moc 300,1KM i 365Nm!!!

wykres BEX TD04

Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 321KM 391NM K04RS2 STAGE 2+

Audi TT 8N quattro 1.8T 225KM BAM -> 321KM 391NM K04RS2 STAGE 2+

Nietuzinkowa TT-ka przyjechała na mody do gregor10.pl

112 
Modyfikacje:
K04RS2 by gregor10
-BIG FMIC
-BIG TIP
-BIG WTRYSKI PB
-DP 3′
-Wydech przelotowy
-Instalacja LPG
-Indywidualnie strojenie – chiptuning

45 

Turbko K04RS2 po prawej.7
Auto zostało przygotowane do modyfikacji od zera wraz z odbudową silnika.

3
Indywidualne strojenie umożliwiło osiągnięcie mocy 321KM i 391NM .
Silnik wystrojony lightowo  – EGT nie przekracza 920C – jest bezpieczniej niż seria.

wykresk04rs2

Audi TT 8N 1.8T BAM 225KM -> 332KM 424NM K04TFSI STAGE 3

Audi TT 8N 1.8T 225KM BAM -> 332KM 424NM K04TFSI STAGE 3
Granatowa TT-ka przyjechała na kompleksowe mody kultowego silnika 1.8T BAM-a 225KM

1 3

Auto przyjechało na kompleksową modyfikacje w związku z niedomaganiem seryjnej turbosprężarki.

Pod maską zastaliśmy taki widok 😀
10Okazało się bowiem iż jeden z poprzednich warsztatów zajmujących się naprawą TT – do regeneracji turbiny postanowił dodatkowo zdemontować głowicę 😉
Jako że właściciel w trakcie regeneracji turbo postanowił wzmocnić nieco TTk-e – auto trafiło do nas na kompleksowe modyfikacje.

Przystąpiliśmy z zapałem do prac nad TT-ką.
W związku z planowanym przekroczeniem bariery +300KM na seryjnym silniku wybrana została Turbosprężarka pochodząca z S3 8P 2.0TFSI 265KM.
7Po lewej K04-064 S3 8P 2.0TFSI 265KM (K04TFSI) VS po prawej K04-023 z 1.8T BAM 225KM

 

Wybór turbosprężarki uzasadniony został dwoma kluczowymi wytycznymi właściciela
WYSOKA BEZAWARYJNOŚĆ
ŚWIETNA CHARAKTERYSTYKA ODDAWANIA MOCY W KAŻDYM ZAKRESIE OBROTOWYM

 

Osprzęt seryjnego silnika BAM został przebudowany z myślą o przekroczeniu +300KM

W tym celu wykonane zostały następujące modyfikacje:
-DOWNPIPE 3′
-Przelotowy układ wydechowy 2.75cala na 2 tłumikach z seryjnymi końcówkami
6
– Nowe wysokowydajne wtryskiwacze paliwa BOSCH

-Nowa wysokowydajna pompa paliwa
-Nowy układ dolotowy TIP 3′
-Przeróbka przewodów wodno -olejowych ,
-Przeróbka kolektora i głowicy.

-Odświeżenie głowicy.

9
-Audi dostało też potężny centralny Intercooler FMIC 600×300

8Z dbałością o szczegóły – mocowanie FMIC – zostało wypolerowane na lustro.

-A także nowy rozrząd,pompa wody,świece, cewki, przepływomierz,n75,filtry paliwa, powietrza, zawór DV, przerobiona odma, olej, inspekcja silnika, panewek, pompy oleju and so on…

2
Aby kontrolować kluczowe parametry pracy silnika zamontowane zostały zegary EGT, BOOST , TEMP OIL firmy STRI z wbudowanym alarmem.

Auto zestrojone zostało na niskim EGT rzędu 920C
W trosce o turbosprężarkę i silnik został zamontowany dodatkowo TURBOTIMER który pozwala na spokojne schłodzenie silnika po szybkiej jeździe,na wypadek gdybyśmy zapomnieli schłodzić sprzęt.

   45     

Customowe strojenie setupu zaowocowało wynikiem 332KM 424NM na seryjnej K04TFSI i seryjnym silniku BAM.
Auto jest szatańsko mocne w każdym zakresie obrotowym.

wykres
Auto agresywnie wyrywa – dosłownie – na każdym biegu bez zadyszki do czerwonego pola, zapewniając niesamowitą radość z jazdy.

Szczerze – MEGA Polecam ten Stage +2 do każdego 1.8T ze względu na charakterystykę i zero laga.

Audi A3 8l 1.8T AGU TD05 -> 338KM 406NM

Żółte Audi przyjechało na modyfikacje z Rzeszowa
A3 1.8T AGU 150KM BIG Turbo Td05 -> 338KM 406NM !

a3v1
a33

W samochodzie przeprowadzone zostały następujące modyfikacje
-Montaż Big Turbo Td05
-Dolot 3cale ,
-Maf 3 cale
-Downpipe 3cale
-Przelotowy układ wydechowy 2.5cala
-Wydajne wtryskiwacze benzynowe
-Duży centralny intercooler – FMIC
-Swap elektroniki sterującej pracą silnika i osprzętu ME7.5 z modelu AUM wraz z adaptacją

-Seryjny silnik AGU po dużym serwisie w bardzo dobrym stanie technicznym.

  a3
Indywidualne strojenie setupu bez ingerencji w blok i głowie silnika pozwoliło na uzyskanie następującego wyniku – 338KM 406NM !!!


wykres

Seat LEON 1.8T AMK 210KM -> 310KM 400NM K04RS2 STAGE +2

Seat LEON 1.8T  210KM AMK  -> 310KM 400NM STAGE +2
Auto przyjechało po coś więcej niż seria + soft 🙂

Przygotowany został dla niego Unikalny SETUP z hybrydową turbosprężarką K04RS2 by gregor10

    76

Przeprowadzone modyfikacje:
-Hybrydowa sprężarka K04RS2
-Silnik po kompletnej odbudowie
-Porting głowicy
-Wysokowydajne wtryski 550cc BOSCH
-Wydajna pompa paliwa
-Downpipe 3cale
-Wydech 3cale
-Duży intercooler FMIC
-Wskaźniki Boost / Temp oleju

21

K04RS2 w pełnej okazałości i dumnie prezentujące się kute koło kompresji C N C

5

K04RS2 CNC vs K04 TFS
I
4 

Indywidualne strojenie zaowocowało wynikiem 310KM 400Nm !

wykres
Jest to najmocniejszy SEAT LEON 1.8T z hybrydową sprężarką K04 w Polsce !

  • Facebook
  • Google+
  • YouTube