Category Archives: 1.8T
Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM -> 300KM 365NM TD04-19T STAGE 3
Niebieskie Audi A4 B6 1.8T 190KM BEX Td04-19T CNC STAGE III
Prosto z okolic Tarnowa na mody przyjechało Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM w wersji S-LINE.
Przekaz klienta był prosty – ma być 300KM!
Były rozważane różne opcje, ale dla odmiany tym razem zdecydowaliśmy się na stage 3 oparty na hybrydowej turbosprężarce Mitsubishi.
Poniżej małe porównanie turbin. Pierwsza od lewej o oznaczeniach K03-053, zwana także potocznie K03S, która seryjnie występuje w modelu Audi A3 1.8T ARX. Dzisiaj wybieramy jednak TD04-19T!
Pełna lista wykonanych modyfikacji:
-Sprężarka hybrydowa TD04-19T (kute koło kompresji 19T wykonane w technologii CNC) by PERUN Turbo,
– Custom oil&water feed lines,
– Cast iron exhaust manifold,
– BIG CUSTOM TIP,
– BIG Intercooler (FMIC),
– Downpipe 3”,
– Wtryski Bosch 525cc,
– Mocna pompa paliwa
– auto posiadało już zamontowany wydech Milltek.
Pomimo wielu modyfikacji udało się zachować „seryjny” wygląd pod maska? Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, a więc piszcie śmiało.
Tak przygotowany samochód został poddany indywidualnemu strojeniu.
Silnik wygenerował moc 300,1KM i 365Nm!!!
Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM -> 261KM 358NM STAGE +2 LPG POWER
Prosto z Wrocławia na mody przyjechało Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM Quatro!!!
Właściciel sam zaopatrzył się w hybrydową turbosprężarkę k03 by Perun Turbo, a nas poprosił o dokończenie Stage 2+.
Podstawowy warunek, który musieliśmy spełnić to moc miała być uzyskana na najbardziej optymalnym pod każdym względem paliwie dostępnym na rynku. Nikogo pewnie nie dziwi, że mowa o LPG!!! 🙂
Przygotowaliśmy UNIKALNY STAGE +2 który pozwolił na osiągnięcie założeń Klienta.
W samochodzie zagościły następujące modyfikacje:
– Sprężarka hybrydowa „K03” by Perun Turbo
– Duży Intercooler FMIC Hi-Flow
– kolektor wydechowy Hi-Flow
– Downpipe
– TIP o wysokim przepływie Hi-FLOW
– Wysokowydajne wtryskiwacze paliwa
– Instalacja wtrysku gazu LPG
– indywidualne strojenie by Gregor10.
Pomiar mocy tak zmodyfikowanego silnika pokazał „skromny” przyrost blisko 100KM!!!
Audi A4 B7 1.8T Quattro legitymuje się mocą 261Km i 358Nm!!!***
*** – moc setupu została ograniczona na prośbę właściciela. Założenia zostały osiągnięte. 🙂
Audi A4 B8 1.8TFSI CABA 120KM -> 220KM 304NM STAGE 1 !
Audi A4 B8 1.8TFSI CABA 120KM -> 220KM 304NM STAGE 1
Przyjechało na leczenie i modyfikacje z Drawsko Pomorskiego
Samochód trapił szereg usterek z którymi borykało się kilka pomorskich warsztatów.
Silnik pracował niestabilnie, brakowało mu mocy, dużo palił.
Najbardziej drażniącym była nierówna praca spowodowana wypadaniem zapłonów.
Przeprowadzony został pomiar mocy samochodu – wykazał problem.
Silnik generuje co prawda niemal seryjną moc – 119KM , jednak moment obrotowy na poziomie 206NM pozwala potwierdzić że mamy problem.
Szczegółowa diagnostyka komputerowa i optyczna wykazała liczne nieprawidłowości.
Jednym z punktów przywracania TFSI do 100% fabryki było czyszczenie zabrudzonego dolotu nagarem.
Zbiera się on na zaworach i ścianach głowicy w sporych ilościach blokując przepływ powietrza a więc w efekcie ogranicza moc.
Widok po lewej przed czyszczeniem – po prawej po wstępnym oczyszczeniu.
Audi po czyszczeniu dolotu i wymianie kilku zużytych części osprzętu m.in świec zapłonowych – odzyskało dawny wigor, silnik pracuje idealnie równo.
1.8TFSI na seryjnym oprogramowaniu po powyższym doprowadzeniu do stanu ‚fabrycznego’ zostało zmierzone ponownie – silnik generuje teraz 149KM i 242NM !
Samochód jest mocny i energicznie reaguje na dodanie gazu.
Wykres porównawczy stanu pierwotnego VS po doprowadzeniu do 100% sprawności.
Tak przygotowany samochód został poddany indywidualnemu strojeniu.
Skomplikowany sterownik silnika MED17 został przeprogramowany w bezpieczny sposób aby osiągnąć niesamowity przyrost mocy – 220KM i 304NM !
Imponujący przyrost mocy +100KM / 98NM (został osiągnięty na 100% seryjnym osprzęcie wraz z katalizatorem) w stosunku do stanu w jakim znajdował się na początku – zapewnia świetne wrażenia z jazdy 🙂
Wykres porównawczy moc pierwotna vs moc uzyskana po modyfikacjach.
Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM -> 214KM 325NM
Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM -> 214KM 325NM !
Przyjechało z Częstochowy a STAGE 1+ w gregor10.pl
Modyfikacja STAGE 1+ w odróżnieniu od klasycznego STAGE 1 dla 1.8T czyli :
-Downpipe zamiast kata
-Wydajniejsze wtryskiwacze paliwa
-Chiptuning
obejmuje również :
-Duży Centralny Intercooler FMIC
Duża chłodnica powietrza pozwala nie tylko na osiągnięcie lepszego wyniku ale również stabilną prace w każdej temperaturze otoczenia bez efektu ‚puchnięcia’.
Pomiary mocy po w.w modyfikacjach na seryjnym sofcie wykazały że silnik generuje 172KM i 240NM.
Łatwo zauważyć że same modyfikacje mechaniczne dają już odczuwalny przyrost mocy.
Indywidualne strojenie dopełnia efekt końcowy.
Audi po mapowaniu dysponuje mocą 214KM i 325NM !
Samochód zmienił sie nie do poznania, a jazda zaczęła cieszyć kierownika pojazdu 🙂
Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM -> 210KM 313NM
Czarne Audi A4 B7 1.8T BFB 163KM -> 210KM 313NM !
Samochód trafił na poprawę niemieckiego programu MTM
Podczas jazdy występował problem maksymalnie otwartych wtryskiwaczy PB i falowanie mocy na LPG z powodu zapętleń wtryskiwaczy paliwa.
Zostały przeprowadzone następujące modyfikacje STAGE 1 dla A4 1.8T
-Downpipe
-Wydajniejsze wtryskiwacze paliwa
-Modyfikacja program ECU- chiptuning
Samochód po zabiegach legitemuje się wysoką mocą w stosunku do tak skromnych modyfikacji –
Z pewnością nie bez znaczenia jest symboliczny przebieg samochodu – niewiele ponad 140tys km…Zdrowa sztuka jakich mało 🙂
Pomiar wykonany na LPG wykazał moc 210KM i 313NM !
Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM quattro -> K03RS Hybryda 246KM 354NM STAGE +2 !
Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM quattro -> K03RS Hybryda 246KM 354NM STAGE +2 !
Przeprowadzone modyfikacje :
-Turbo Hybryda K03RS by gregor10
-Duży FMIC
– Duży TIP
-Downpipe
-Duże wtryski z Porsche
-Seryjny cichy układ wydechowy
Indywidualne strojenie samochodu pozwoliło na osiągnięcie wysokiej mocy – efekt 246KM 354NM !
To wszystko na seryjnym cichym układzie wydechowym przy zasilaniu PB98.