Audi TT 8N 1.8T APX 225KM -> 254KM 370NM STAGE 2
Tym razem podkręciliśmy srebrne Audi TT z Krakowa 1.8T quattro 225KM
Auto zostało oddane na mody z podejrzeniem o lekkie niedobory mocy.
Tradycyjnie modzenie zaczęło się od diagnostyki silnika i osprzętu.
1.Wykryty zostało niewiadomego pochodzenia soft.
2.Późno wstające turbo, które wydawało charakterystyczny świergot podczas pracy.
3.Pomiar mocy na nieznanym sofcie dał wynik 200KM i wysokie egt… które wynikało z niesprawności osprzętu.
4.Problem ciężkiego palenia po nocnym postoju.
TT-ka została przywrócona do 100% serii.
1.Dostała nowy MAF.
2.Nową pompe paliwa VDO.
3.Usunięto liczne nieszczelności w dolocie i zużyte elementy układu doładowania.
4.Usunięty problem świergotu i słabego ładowania turbo K04-022 – brak uszczelki kolektora 😉
Przy okazji inspekcja żeliwa turbo i kolektora – wykazały świetny stan turbo 🙂
Modyfikacje mechaniczne :
1.Następnie TTka została wyposażona w 3 calowy DOWNPIPE.
2.Wykonany został 3 calowy polerowany dolot turbo – TIP ze stali kwasoodpornej.
Po modach mechanicznych TT-ka poddana została strojeniu.
Wstępne próby zakończyły się niepowodzeniem.
Okazało się że w sterowniku już ktoś był , zamontowana była blokada tuningowa -zabezpieczająca przed odczytem i zapisem oprogramowania , do tego jak widać fajna nalepka na ‚gotowcu’ który kiedyś został zainstalowany w sterowniku.
Blokada została odpowiednio ‚zmodzona’ 🙂
Usunięto wszystkie blokady i przystąpiono do indywidualne strojenia.
TT dostała bardzo bezpieczny program który nie wysila nadmiernie osprzętu i zostawia delikatny zapas paliwa -seryjne wtryski 380cc.
Ostatecznie po modach TT generuje 254KM i 370Nm ! *
* W przyszłości istnieje możliwość osiągnięcia do 275Km po zmianie wtryskiwaczy na wydajniejsze i montażu FMIC +Wydechu.