Audi S5 8T 3.0TFSI CAKA 333KM Stronic-> STAGE 1 414KM / 512NM
Audi S5 3.0TFSIÂ 333KM CAKA S-TRONIC -> Â STAGE 1Â 414KM / 512NMÂ !!!
Tym razem S5 3.0TFSI 333KM CAKA SIMOS 8.4 w rękach GREGOR10.
Audi S5 zostało kompleksowo przygotowane do STAGE 1 dla 3.0TFSI.
 W opisywanym modelu S5 występuje dwusprzęgłowa skrzynia Stronic DL501 Gen1.
W celu uwolnienia pełnego potencjału drzemiącego w doładowanej V6-tce, STAGE 1 wymaga modyfikacji kompleksowej zarówno komputera silnika ECU jak i TCU skrzyni Stronic.
Wszystkim posiadaczom silników 3.0TFSI zalecamy kompleksową obsługę przygotowawczą do STAGE 1/2/3.
Wyczyszczony został skrupulatnie dolot z nagaru, który zebrał się podczas eksploatacji.
Warto wykonać taką operację. Dlaczego? Pokażemy niżej 🙂
Kilka fotek przed i po operacji czyszczenia nagaru w 3.0TFSI V6 Kompresor.
Zawory przed czyszczeniem nagaru.
Zawory po czyszczeniu nagaru z dolotu.
Tak przygotowany silnik został poddany dalszej diagnostyce, która wykazała celującą kondycje silnika.
Humor zepsuÅ‚y wykryte szarpniÄ™cia skrzyni. Diagnostyka wykazaÅ‚a uszkodzonÄ… mechatronikÄ™ skrzyni DL501, która zostaÅ‚a również u nas wymieniona i zakodowana. W ramach operacji wykonano również aktualizacjÄ™ oprogramowania skrzyni do najnowszej wersji.Â
Problem został rozwiązany. Teraz skrzynia zmienia biegi szybko i komfortowo.
Tak przygotowane S5 8T 3.0TFSI CAKA zostało poddane pomiarowi mocy.
Pomiar na fabrycznym sofcie silnika wykazał moc rzędu 357HP i 444NM!
Jak widać warto czyścić nagar 🙂
 Jednostka 3.0TFSI występująca też w S4 /S5/A6 C6/A8/Q7/SQ5 itp. charakteryzuje się olbrzymim potencjałem na modyfikacje elektroniczne.
Chiptuning STAGE 1 ECU silnika + TCU skrzyni biegów pozwolił na osiągnięcie dużego przyrostu mocy.
SILNIK 3.0TFSIÂ po STAGE 1 na paliwie Pb98 generuje 414KM i 512NM!!!
Audi S5 po modyfikacji STAGE 1 oferuje przyśpieszenie na poziomie niemal 450konnego RS5.
W ramach pakietu podnoszącego moc został również zdjęty seryjny limiter prędkości maksymalnej (standardowo 250Km/h dla wersji EU).
W ramach STAGE 1 ECU silnika została podniesiona moc, a także przy okazji:
-poprawiono reakcję silnika na pedał gazu w położeniu drążka skrzyni biegów w pozycji ‚S’,
-poprawiono zużycie paliwa przy normalnej jeździe,
-podniesiony limiter maksymalnych obrotów silnika,
-aktywowano twardą odcinkę obrotów.
W ramach STAGE 1 TCU skrzyni biegów zostaÅ‚y wykonane nastÄ™pujÄ…ce zmiany:Â
-podniesiono dopuszczalny moment obrotowy,
-podniesiono ciśnienia na sprzęgłach,
-podniesiono obroty maksymalne zmian biegów.
A tak prezentuje się typowe przyśpieszenie po wykonaniu STAGE 1 ECU+TCU 3.0TFSI S5.
Test twardej odcinki na Å‚opatkach F1
Polecamy gorąco ten STAGE każdemu kto chce przeobrazić swoje S5 3.0TFSI w potwora, który wgryza się w asfalt podczas startu 🙂
Zapraszamy !