Audi S5 5F 3.0TFSI 354KM CWGD V6 Turbo -> STAGE 1 420KM / 616NM !!!
Audi S5 5F 3.0TFSI 354KM CWGD V6 Turbo -> STAGE 1 420KM / 616NM !!!
Długo wyczekiwaną aktualizacje projektów 2019r zaczynamy od samych smaczków i nowości tuningowych w rękach GREGOR10.
Chciałbym zacząć od najnowszej lini Audi S oraz RS wyposażonej w najnowsze sterowniki BOSCH MG1.
Prezentujemy Audi S5 5F 3.0TFSI 354KM o kodzie silnika CWGD jeszcze na gwarancji 🙂
S5ke napędza klasyczne, doładowane V6 z istotną zmianą ! Osławione 3.0TFSI EA837 z poprzedniej generacji doładowane było niezawodnym kompresorem.
W najnowszej generacji 3.0TFSI EA839 nie mamy kompresora, ale za to jest TURBO ! I muszę przyznać że……. od razu się polubiliśmy 🙂
3 litry pojemności uzyskane z 6 cylindrów w układzie widlastym, napędzają pojedynczą turbosprężarkę BorgWarner B03.
Turbina wykonana została w technologii TwinScroll.
Lag ? Owszem jest ! Jednak, co ciekawe – praktycznie nieodczuwalny.
Silnik S5ki generuje fabrycznie 354KM i 500NM. Pomiary mocy wykazały, iż motor produkuje 355KM i 514NM.
Przystąpiłem do indywidualnego strojenia silnika 3.0TFSI 354KM CWGD Turbo.
Skomplikowany sterownik Bosch MG1 został skrupulatnie przeanalizowany pod kątem programowania.
Oprogramowanie sterujące pracą silnika zostało wyczytane i wgrywane do ECU za pomocą bezpiecznej metody bench read.
Wybrałem, zdefiniowałem i ostatecznie zmodyfikowałem wymagane mapy do modyfikacji parametrów STAGE 1 by GREGOR10.
Dzięki wiedzy zgromadzonej na przestrzeni lat i setek wykonanych projektów STAGE 1/2/3/4+ w GREGOR10 opracowałem dla nowej jednostki 3.0TFSI zupełnie bezpieczne nastawy zachowując niezbędny zapas i rezerwę nie tylko dla silnika, ale także uwzględniając wydajność turbosprężarki i osprzętu.
Silnik generuje niezły przyrost mocy +65Koni i +100Niutonometrów
Finalnie – 420KM i 616NM !
Pomiary czasów na Racelogic 0-100km/h – 4.4sek na seryjnym sofcie – powyżej.
Pomiar czasu przyśpieszenia 0-100km/h po STAGE 1 by GREGOR10 powtarzalne – 3.8sek !
Po modyfikacji Stage 1, S5-ka dostała dosłownie jadu 🙂
Reakcja na dodanie gazu jest teraz wybitnie responsywna, a ponad 600Nm momentu obrotowego przy kickdown dosłownie wbija kierowce w fotel, dając dużo radości i frajdy z jazdy.
To wszystko samym programem, bez zmian mechanicznych – tzw STAGE 1 by GREGOR10.
Zapraszamy właścicieli najnowszych
3.0TFSI
S5 5F / S4 B9 / A6 A7 C8 / A8 / SQ5 / Q8 / Porsche Panamera
na zastrzyk mocy od GREGOR10 !
tel 731 226 888
inż. Grzegorz Mikrut